Vragen bij groot onderhoud

• K de Vries (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 12:26 #1072467 door K de Vries (GAST)
Vragen bij groot onderhoud is gemaakt door K de Vries (GAST)
Naar aanleiding van <a href="/node/23946">deze dagboekpagina</a>, zit ik toch nog met een wat vragen. Waarmee kan ik nog doorrijden en waarmee niet. Als ik het stuurhuis laat vervangen en nieuwe bandjes er op laat leggen geeft mij dat voldoende tijd om stap voor stap een en ander zelf aan te pakken. Mijn tijd is de komende maand(en) beperkt helaas (en mijn geld ook eindig). De rest van het lijstje lijkt me wel te doen, eigenlijk. De koppeling en retourleiding turbo misschien wat lastiger...
Wat is wijsheid? Iemand opperde al 'verkopen en een andere halen', maar daar zie ik de lol niet van in eigenlijk. Of wordt het dweilen met de kraan open?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 12:43 #1227790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Mij lijkt de kans groot dat je met een andere ook kans hebt dit soort uitgaven te moeten doen. Of ze zijn net gedaan en je betaalt daaraan mee bij de aanschafprijs. Hoewel ik natuurlijk niet in jouw beurs kan kijken zou ik toch proberen door te zetten met deze auto. Je kunt dan weer een flinke tijd vooruit. Volgens mij kan dat stuurhuis trouwens wel goedkoper, je krijgt dan een reviseerd stuurhuis en moet je oude inleveren. Kijk eens bij bijv. <a href=" www.estateservices.nl " target="_blank">estateservices. Even door de site bladeren. Ik neem aan dat je in jouw dbpagina de prijzen van de onderdelen noemde zonder het werkloon (wat er in uren achter staat ??). Die banden moeten denk ik voor de apk. Voor de rest zou ik al die lekkages toch ook willen verhelpen. Je blijft er anders ook geld in gieten (in de vorm van olie en koelvloeistof). Weet niet precies wat wel en niet mag voor de APK.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 12:49 #1227792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Kay, Ik heb zelf op
Hallo Kay,
Ik heb zelf op mijn 960 vorig jaar een ruilstuurhuis gemonteerd. Bij Nordicar was ik 370 ex btw kwijt. Ik weet niet of het 940 huis anders is dan de 960, maar memestal zijn 940 onderdelen wat goedkoper dan de 960. Misschien montert het je wat op? De klus is goed zelf te doen, zeker als Hein erbij aanwezig is. Mooie klus voor de aankomende sleuteldag bij Carlo Schmidt?
met groet
Bart

• K de Vries (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 13:17 #1227796 door K de Vries (GAST)
Beantwoord door K de Vries (GAST) in topic Bedankt
Bedankt voor jullie bemoedigende antwoorden. Aanschafprijzen had de garage met een slag om de arm genomen. Arbeidsuren staan er los achter. Bij o.a. nordicar en estateservice is het inderdaad wat goedkoper te krijgen. Zelf doen is zeker een optie. Tijd is helaas problematischkomende maand. Kan ik mijn vriendin met een gerust hart ermee naar de alpen sturen (en terug natuurlijk!)? De rest is met regelmatige controle (vloeistoffen e.d.) wel te overzien, toch?
P.S.: Ze is al door de APK. Enkel een nieuwe claxon.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 14:44 #1227811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja....
Ik heb zelf anderhalf jaar met een redelijk versleten stuurhuis rondgereden. Het ergste wat ik daaraan merkte was trillen bij inparkeermanouvres. Maar er is een verenigingslid dat veel heftiger met een versleten stuurhuis is geconfronteerd en er in het buitenland een behoorlijke rekening voor gepresenteerd heeft gekregen.
Het vervelende is dat je het nu weet. Als de APK pas na je vakantie was geweest, had je de vraag hier nooit gesteld....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 16:45 #1227841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuurhuis opm
Ik moet zeggen dat een stuurhuis voor die prijs echt wat aan de hoge kant is.
 Ik heb m voor de helft laten doen. voor de rest van het geld kun je een heel end komen (zonder banden dan)
Zelfs de koppeling is te doen zelf.

Moderators: Jerry Stam