940 koude motor start met veel moeite

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 08:21 #1072464 door V700 register
940 koude motor start met veel moeite is gemaakt door V700 register
Hoi,
Sinds enkele dagen wil mijn 940 met LPG uit 1991 met moeite starten, de ANWB dacht dat het aan de startmotor lag en die is intussen vervangen, hij heeft de accu getest en die is goed, ik heb ook wel het idee dat de motor normaal ronddraait met starten.
Ik heb het idee dat de motor onvoldoende brandstof krijgt, af en toe wil de motor heel even aanslaan en vervolgens draait hij op de startmotor weer verder.
Wat mij opvalt (ik weet niet of dat normaal is) is dat op het moment dat de motor wel aanslaat de ventilator vol meedraait, na enkele minuten draait deze nog wel mee maar is niet ingeschakeld.
Kan het zijn dat de motor "denkt" dat deze warm is en onvoldoende brandstof geeft om een koude motor te starten, als de motor warm is start de motor direct, ook als ik op benzine rij is er geen probleem, dus lijkt het mij niet dat het de brandstofpomp is.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Dave.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 08:27 #1227750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou kunnen
Het zou kunnen dat de temperatuurmeter voor de ECU inderdaad niet meer goed werkt. Je kunt ze geloof ik wel doormeten. Let op, er zitten 2 in het blok, eentje voor de ECU en eentje voor de dashboardmeter. Beide onder het inlaatspruitstuk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 09:01 #1227755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Henk, bedankt voor je
Hoi Henk, bedankt voor je reactie ik ga even zoeken waar ze zitten en of deze zijn door te meten.
Ik wilde mijn "probleem" aanvullen, als ik het contact aanzet hoor ik niet dat de brandstofpomp onder de stoel begint te draaien, ik weet ook niet of dit wel moet, maar ik lees dit soms bij andere "problemen" op dit forem.
Is het zo dat de brandstofpomp enkele seconden pompt bij aanzetten van het contact ?
Groetjes,
Dave.

Moderators: Jerry Stam