Aantal vragen Volvo 960 2.5 24v

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2009 14:53 #1072422 door V700 register
Aantal vragen Volvo 960 2.5 24v is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb een aantal vragen. Ik heb een maand geleden een 960 2.5 24v gekocht van 1996. Nu vallen mij een aantal zaken op tijdens het rijden. Misschien kan een van jullie mij helpen.
Het gaat om de volgende zaken:
- tijdens het rijden hoor ik soms een fluitend geluid. Wanneer ik meer gas geef een boven de 3500 toeren kom, houdt het geluid op.
- Bij het achteruit rijden (inparkeren bijv) laat de auto een raar, vrij hard geluid horen. het lijkt dan alsof hij niet meer achteruit rolt, maar een stukje overslaat. het klinkt een beetje als een doffe knal (fonetisch: knoef)
- tot slot ruik ik een branderige lucht wanneer ik van de snelweg onderaan de afrit kom.
Heeft een van jullie enig idee? Heb er zelf niet zoveel verstand van en steeds naar de garage hakt er ook behoorlijk in.... 
Alvast bedankt, groeten Nick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2009 15:12 #1227534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo, Het fluitende geluid
Hallo,
Het fluitende geluid kan je differentieel zijn, komt na verloop van tijd overal wat meer speling op en dat kan het veroorzaken, check ook het oliepeil van je diff even.
Ik weet niet of je een automaat hebt??maar die branderige lucht zou de olie van de automaat kunnen zijn, trek de peilstok er eens uit en kijk naar de kleur en ruik even aan de olie, is deze donkerbruin ipv helderrood en ruikt ie branderig kan er inwendig wat mis zijn in je automaat, verversen kan helpen maar als je versleten rembanden hebt haalt het niks uit.
Heb een Ford Scorpio 2.9 Aut. gehad met exact dezelfde symptomen.
Die knal die je hoort met inparkeren is normaal heb ik me laten vertellen, doen bijna alle 960's, heeft te maken met de voorwielconstructie, het zgn Ackerman effect.
Loop voor de zekerheid je fuseekogels en stuurkogels even na en kijk of er speling op zit, dit kan het namelijk verergeren....
Mvg Ben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam