Marters verjagen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2009 21:49 #1226268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De Oosterburen
En inderdaad, we zitten in een marter gebied :(
Deze ebay aanbieder heeft twee soorten (ken ze verder ook niet!)
van 18.000 - 24.000 om katten te verjagen
van 25.000 tot 65.000 voor ratten en marters.
En zo zullen er wel meer zijn. Dus wie weet? Iets voor een groupsbuy?
groetend vanuit NO,
JohnPeter
(En als de link niet werkt: stores.ebay.de/WLADELLA-TREST )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2009 22:48 #1226284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedkoop...
www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3...%3D6166AP%26xref%3D1
 Maar deze heeft geen LED om aan te geven dat het apparaat ook werkt, immers het genereert geluiden die we niet kunnen horen.
Mijn buurman heeft er een met een ledje,en heeft ook geen zichtbaar luidsprekertje (gevoelig voor vuil?)
www.shop4home.nl/index.php?main_page=ind...HZqpgCFYoH3godyWtRnA

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 01:15 #1226293 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Verhuizen
Als het echt de spuigaten uit gaat lopen..........
Hier klinkt  blijkbaar altijd zo'n hooge pieptoon.
Groeten vanuit een martervrij gebied.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 07:26 #1226297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Liever een luidsprekertje
voor de pieptonen dan een lampje dat enkel brandt?!
Want inderdaad, hoe controleer je de werking? Dat het ding aanstaat en er een LED-je gloeit zegt niet dat er geluid uit komt; heb zo'n constructie op mijn lamp maar die werkt ook niet meer. Aan de andere kant zal ik dan al weer snel muizen horen rennen boven het plafond :(
Enfin, zal proberen uit te vinden wat voor typen er zijn.
GroetendJohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 12:00 #1226314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic werkt niet
Bij ons op het werk lopen ook marters rond, ik zie ze geregeld in de pauze (ik werk tot 2 uur s'nachts). Bij mijn kangoo stond ik om 2 uur mooi te kijken had ie de kabelboom naar de ecu kapot gebeten, bij de megane de isolatie van het schutbord. Bij de 945 de isolatie van de motorkap.
Ik ben begonnen met spray, werkt niet. Ook bundeltjes hondehaar in de motorruimte werkt niet. Daarna zo'n piep kastje(met lampje en wisselende frequenties), werkt ook niet, daar wc blokjes bijgehangen dat werkte een tijd lang en daarna kwam hij minder vaak de isolatie kapot krabben.
Het enigste wat schijnt te werken is een kastje met plaatjes die je op strategische plaatsen in de motorruimte plaatst waar stroom op staat kost rond de €120 euro exclusief plaatsen. Dus klimt de marter naar binnen krijgt hij een schok en blijft hij wel weg. 
Dus mocht de marter bij de Volvo wat kapot bijten dan plaats ik een kastje met plaatjes zodat ie een rotschok krijgt al ie weer wat kapot wil bijten.

PS: je kunt als je onderhoud moet uitvoeren de stroom uitzetten zodat je zelf of de monteur geen schok krijgt .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 13:02 #1226322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schrikdraad
Ik heb ooit een keer bij een uit Duitsland geïmporteerde Mercedes een Marterbescherming gezien.
Dit was eigenlijk een soort ringleiding van schrikdraad, beest krijgt een flinke opduvel als hij/zij het motorruim in wil klimmen maar houdt er geen blijvende schade aan over.
Vervelende van ultrasone oplossingen is dat je ook andere dieren pest die dat frequentiegebied horen.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 20:48 #1226398 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Dat was de mijne.
De ringleiding van schrikdraad was bij mijn Mercedes 200 destijds als optie af fabriek gemonteerd. Het knagende booswicht in kwestie heeft inderdaad geen andere keus dan daarmee in aanraking te komen alvorens zijn kostbare schranspartij te beginnen. En ik kan je verzekeren dat je een flinke opdonder krijgt als je hem aanraakt. Weliswaar met een laag ampèrage zodat er geen gevaar voor het beest (of mens) ontstaat. Ook de huidige Mercedes van mijn vader is met een dergelijk systeem uitgerust.
En zoals Maarten al aangeeft: het lijkt me een beter en doeltreffender systeem dan de hoge tonen. Want die zijn ook hinderlijk voor andere dieren. En heb je alsnog pech als de batterijen van marter's gehoorapparaat leeg zijn.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 20:53 #1226401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ideaal toch?

jsnijder schreef : Want die zijn ook hinderlijk voor andere dieren.

Mooi toch? Er lopen zo vaak katten over de auto's bij ons thuis. Liggen dan languit op het dak of de motorkap. Vaak allemaal zanderige voetstapjes op de wagen... 
En zo luid zijn die dingen ook niet. 
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 21:04 #1226407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic marter onder de kap

Het schijnt net zoals met mollen in het gazon te zijn : talloze middelen die meer-minder-niet-msschien helpen maar vervelend blijft het. De vismeel-variant kende ik niet. Het is fraai bedacht en misschien wel een feit ? Als het laatste inderdaad zo is, valt er niets anders te doen dan rigoreuze maatregelen nemen. Ik ken een landbouwer die in de schuur desnoods de hele nacht post met een hagelgeweer in de aanslag. Resultaat gegarandeerd, beweert de man. Lijkt me zaak goed te richten gelet op de Volvo. Dieronvriendelijk is dit zeker, maar diezeldfe agriër had een steekhoudend verweer : de mens kijkt meewarig naar de varchtauto volgestouwd met varkens, op weg naar het slachthuis..dus hypocriet. Hmmm...wel waar maar geen argument om erop los t e nallen m.i. Ik zou denk ik metalen stroken rond de auto leggen met zeker voltage- ampérage.

bon chance

Zappa1

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 22:08 #1226448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Feiten en fictie

zappa.1 schreef :  De vismeel-variant kende ik niet. Het is fraai bedacht en misschien wel een feit ?

Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Steenmarter  
Onder de motorkap kunnen steenmarters enorme schade veroorzaken aan <a href=" nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Bedra...n=edit&redlink=1 " title="Bedrading (bestaat nog niet)">bedrading en nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Isola...n=edit&redlink=1 " title="Isolatiemateriaal (bestaat nog niet)">isolatiemateriaal. Het zijn voornamelijk jonge dieren die de bedrading doorbijten, om de eetbaarheid ervan uit te proberen. Tevens zijn vaak nl.wikipedia.org/wiki/Japan " title="Japan">Japanse auto's doelwit, dit omdat er ( nl.wikipedia.org/wiki/Bougie " title="Bougie">bougie)-kabels worden gebruikt die visoliën bevatten. Volwassen dieren laten de draden met rust. Ook klagen veel mensen over de stank en het lawaai.
Altijd lastig zo'n bewering, mijn buurman heeft een VW en ook een marter op bezoek gehad, maar goed er staat "<u>vaak</u> japanse auto's"

Moderators: Jerry Stam