benzinelek B230K

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 11:08 #1072089 door V700 register
benzinelek B230K is gemaakt door V700 register
vanwege benzinelek, benzine toevoerslangen vernieuw,echter speling op koperkleurig pijpje. buisje bij ingang carburateur B230K.Uiteraard verwacht ik daar de oorzaak  van het lek.Wie heeft een idee hoe ik dit kan verhelpen.Met vriendelijke groet van de witte

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 11:24 #1225713 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Buisje
Dat buisje zit in het "aluminium" carburateurhuis geperst.
Een buisje (laten draaien) met wat overmaat is mogelijk. Ook kun je een nieuw buisje maken die er met fijne schroefdraad wordt ingezet. Dan ben je voor altijd van het probleem af.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 20:53 #1225765 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als...
Als je tijdelijk wilt testen of het het enige lek is, kan je het iets opruwen met schuurpapier, ontvetten en dan lijmen met 2 componenten epoxy-lijm. Dat is benzinebestendig en hecht goed, mits opgeruwd en vetvrij.Het lijmt zonder druk uit te oefenen, vult en krimpt vrijwel niet.Niet mee knoeien: wegvegen met wasbenzine lukt niet als het eenmaal is opgedroogd.
Uiteraard alleen als tijdelijke oplossing om te testen; ik zou er niet op vertrouwen dat het blijft zitten.Ik repareer er ook vacuumslangetjes mee die wat scheurtjes vertonen, rond m'n carburateur. Zit al ruim een jaar en blijft netjes.
Timen z'n methode heeft absoluut mijn voorkeur als het goed moet.En die vacuum slangetjes? Die vervang ik... Ooit

Moderators: Jerry Stam