Auto trilt bij 80-100 km/h ondanks nieuwe rubbers etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 09:11 #1072014
door V700 register
Auto trilt bij 80-100 km/h ondanks nieuwe rubbers etc. is gemaakt door V700 register
Ik heb onlangs nieuwe rubbers, stabilisators en meer vervangen aan de voorkant van de auto.
Ondanks deze wijzigingen blijft de auto bij 80-100 km/h trillen. Deze beginnen rond de 80 km/h en zijn daar het sterkst. Naar 100 km/toe nemen ze dan af en vanaf 100-110 zijn ze niet meer voelbaar.
Hoe zou dit kunnen komen? Ook bij het remmen wil de auto gaan trillen - ik heb al meermaals een "noodstop" uitgevoerd om eventuele kromme remschijven terug recht te trekken - ik heb de indruk dat dat het dus ook niet kan zijn.
Ondanks deze wijzigingen blijft de auto bij 80-100 km/h trillen. Deze beginnen rond de 80 km/h en zijn daar het sterkst. Naar 100 km/toe nemen ze dan af en vanaf 100-110 zijn ze niet meer voelbaar.
Hoe zou dit kunnen komen? Ook bij het remmen wil de auto gaan trillen - ik heb al meermaals een "noodstop" uitgevoerd om eventuele kromme remschijven terug recht te trekken - ik heb de indruk dat dat het dus ook niet kan zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 10:14 #1225308
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlijning/balancering
Lijkt op iets dat niet mooi gebalanceerd of uitgelijnd is.
Laat de velgen met banden eens alle 4 balanceren en laat even de uitlijning van de volledige wagen controleren. Het meest waarschijnlijke is dat de voorste velgen+banden niet meer mooi gebalanceerd zijn, maar het is ook perfect mogelijk dat het van de achterkant komt of het spoor vooraan niet helemaal klopt.
groetjes,Isabelle
Laat de velgen met banden eens alle 4 balanceren en laat even de uitlijning van de volledige wagen controleren. Het meest waarschijnlijke is dat de voorste velgen+banden niet meer mooi gebalanceerd zijn, maar het is ook perfect mogelijk dat het van de achterkant komt of het spoor vooraan niet helemaal klopt.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 11:23 #1225325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanhaalmoment!
En vergeet niet dat je de wielenbouten/moeren niet te strak zet. Netjes volgens het boekje met een momentsleutel en niet lomp met lucht gereedschap op 15kg of zoiets.
Succes Thijs
Succes Thijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 13:12 #1225355
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Balanceren
Het lijkt me niet goed gebalanceerd of hoogteslag. Ik had ook last van trillen bij die snelheden en remmen. Nu nieuwe banden en het is weg. Moment is volgens het boekje 88 Nm, je moet hier echt om vragen bij het weer vastzetten. Standaard wordt 130 (of meer) gebruikt. Zou in ieder geval niet hoger gaan dan 100 Nm.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 17:00 #1225382
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga maar eens kort bij de
Ik ga maar eens kort bij de bandeboer langs, dan. Kan nooit veel kosten, balanceren.
Nu je het zegt, volgens mij zitten er helemaal geen gewichtjes op o_O
Nu je het zegt, volgens mij zitten er helemaal geen gewichtjes op o_O
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 17:40 #1225385
door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic ook last van...
Ik heb er ook last van. Uitbalanceren en uitlijnen hielp niet. Volgens Timen kan het aan de drive-as liggen. Ik wil een andere er onder schroeven om dat uit te sluiten. Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 19:08 #1225395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoogteslag ?
Ook geen hoogteslag ? Het lijkt me dat dat er wel uit te balanceren is maar dat je dat toch blijft voelen omdat het wiel elke omwenteling omhoog gedrukt wordt.
Moderators: Jerry Stam