Flushen stuurbekrachtigings olie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2009 21:35 #1072009
door V700 register
Flushen stuurbekrachtigings olie is gemaakt door V700 register
Beste,
Hoe loopt de olie naar de stuurbekrachtigingspomp?
Naar mijn idee kijkende in de Vadis..
Door de dikke aanzuigslang naar de pomp. dan door door de hogedrukslang door het stuurhuis. Vervolgens door de retourslang terug naar het reservoir.
Flushen kan dus door de retourslang te loshalen bij het reservoir, olieopvangen en gelijktijdig het reservoir bijvullen? Dit alles met draaiende motor.
groeten Ad
Door de dikke aanzuigslang naar de pomp. dan door door de hogedrukslang door het stuurhuis. Vervolgens door de retourslang terug naar het reservoir.
Flushen kan dus door de retourslang te loshalen bij het reservoir, olieopvangen en gelijktijdig het reservoir bijvullen? Dit alles met draaiende motor.
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 10:53 #1225317
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo zou je het ook kunnen
Zo zou je het ook kunnen doen ja, kost je alleen wel 3 keer zoveel olie en een hoop troep als je het niet goed doet...
Mvg Ben
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 13:38 #1225368
door V700 register
groet,
Mischa
Beantwoord door V700 register in topic Zo heb ik het ook gedaan
Zo heb ik het ook gedaan, en dan terwijl je bijvult iemand anders van links naar rechts,rechts naar links etc laten sturen,totdat de olie weer mooi van kleur is.Kompagne schreef : Beste,
groeten Ad
groet,
Mischa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2010 21:12 #1264647
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag ook zo
Zoon's 740 Sedan 1990 ook vandaag op dezelfde manier voorzien van nieuwe ATF olie in de stuurbekrachtiging.
Wat er uit kwam was behoorlijk zwart , na bijna een fles (1 ltr) doorspoelen kwam er al gauw rode ATF uit.
Hij was wel verbaasd dat auto gelijk beter stuurde als voorheen met de zwarte ATF.
Staat er eigenlijk een aantal km voor het verversen stuurbekrachtigingsolie .

Wat er uit kwam was behoorlijk zwart , na bijna een fles (1 ltr) doorspoelen kwam er al gauw rode ATF uit.
Hij was wel verbaasd dat auto gelijk beter stuurde als voorheen met de zwarte ATF.
Staat er eigenlijk een aantal km voor het verversen stuurbekrachtigingsolie .

Moderators: Jerry Stam