ABS-sensor: koop niet direct een nieuwe...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2009 13:41 #1071970
door V700 register
ABS-sensor: koop niet direct een nieuwe... is gemaakt door V700 register
Met dank aan de eerdere onderwerpen hierover: het ABS-lampje ging de laatste tijd branden bij de eerste de beste drempel of hobbel.
Op goed geluk maar eens rechtsvoor begonnen, ijzervijlsel van de sensor gehaald, schoongemaakt en rijden. Wat ik ook uithaalde, het ABS-lampje wilde niet meer branden.
Zo simpel kan het soms zijn...
Arthur
Op goed geluk maar eens rechtsvoor begonnen, ijzervijlsel van de sensor gehaald, schoongemaakt en rijden. Wat ik ook uithaalde, het ABS-lampje wilde niet meer branden.
Zo simpel kan het soms zijn...
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2009 15:25 #1225116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja klopt, goed schoonmaken
ja klopt, goed schoonmaken helpt vaak. zelf heb ik laatst een kabelbreuk gevonden in de kabel naar de sensor, ook zo gefixt.
trouwens, 2e hands sensoren zijn er genoeg in omloop voor een paar euro, dat kan ook nog altijd!
trouwens, 2e hands sensoren zijn er genoeg in omloop voor een paar euro, dat kan ook nog altijd!
16-01-2009 16:59 #1225120
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Goede
Sterker nog, ik heb 1 defecte sensor en 2 nog in een voorpoot zitten, doorgemeten en goed gevonden... maar ik krijg die krengen er niet uit...
Tips iemand?
Tips iemand?
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2009 18:33 #1225127
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Pulswielen
Nog een andere oorzaak van de storing kunnen de pulswielen zijn. Soms zijn ze zo gecorrodeerd dan er een dikke laag roest opzit. Die roestvorming treedt niet bij alle bouwjaren op. Blijkbaar zit er veel verschil in de kwaliteit van deze pulswielen. Nieuwe pulswielen zijn zomaar te koop en ik heb er dus al resultaat mee gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2009 21:13 #1225143
door V700 register
Het gedeelte wat in het fuseestuk steekt is een chrome busje met een rubber seal.
Bij het terug monteren heb ik dat deel ingewreven met kopervet, op die manier kan het nooit meer vast roesten/koeken.
Beantwoord door V700 register in topic ABS-sensor voorwiel
Die krengen willen vaak erg vast zitten. Je moet uiteraard eerst het inbus boutje eruit draaien. Daarna kan je voorzichtig de sensor proberen te verdraaien. Hou dit enige tijd vol, eventueel wat WD40 erbij spuiten, net zolang tot je de sensor er uit kan trekken al heen en weer draaiend. Probeer het eerst zonder tang! Het uitstekende deel is nl. plastic.jhuijsmans schreef : Sterker nog, ik heb 1 defecte sensor en 2 nog in een voorpoot zitten, doorgemeten en goed gevonden... maar ik krijg die krengen er niet uit...
Tips iemand?
Het gedeelte wat in het fuseestuk steekt is een chrome busje met een rubber seal.
Bij het terug monteren heb ik dat deel ingewreven met kopervet, op die manier kan het nooit meer vast roesten/koeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2009 22:01 #1225153
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pulswielen
Timen heeft een punt.
Ik heb ooit bij Jan Rooijens de wielen en sensoren schoongemaakt: daar zat een slijpsel aan!
Het effect was zero, maar niet overbodig.
Ik heb ooit bij Jan Rooijens de wielen en sensoren schoongemaakt: daar zat een slijpsel aan!
Het effect was zero, maar niet overbodig.
Moderators: Jerry Stam