M90 bak reparatie
- Ward Nijenhuis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2009 14:52 #1071869
door Ward Nijenhuis
M90 bak reparatie is gemaakt door Ward Nijenhuis
Hallo, heb een 945 van 96 en 320 k+ km. Laatst begaf de M90 versnellingsbak het: geen 3e versnelling meer, andere versnellingen moeilijk in te leggen. Op Google gezien dat meerdere Volvo eigenaars problemen hadden met de 3e versnelling. In de Volvo garage/onderhoudsboeken wordt niet over openen/reparatie van deze bak gesproken, alleen maar uitwisselen. Gelukkig had ik nog zo'n M90 en ben na wat sleutelen in de vrieskou weer op de weg.
Mijn vraag: heeft iemand deze bak al eens geopend en gerepareerd? Ervaringen?
Ward Nijenhuis
Mijn vraag: heeft iemand deze bak al eens geopend en gerepareerd? Ervaringen?
Ward Nijenhuis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2009 14:58 #1224565
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet gedaan
Volgens mij wordt het niet gedaan omdat het te complex zou zijn. Aan losse onderdelen komen schijnt ook lastig te zijn (hoewel jij natuurlijk een kapotte bak als donor kunt gebruiken), Volvo levert geen losse onderdelen, alleen complete bakken. Misschien heb je <a href="
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325
">hier iets aan, een beschrijving van de M90 op turbobricks.Er staan wel onderdeelnummers bij trouwens, hoe je daarmee aan onderdelen kan komen vraag ik me af. Misschien via een ruil/revisiebedrijf oid ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2009 15:51 #1224573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderdelen
Nagenoeg alle onderdelen die in vorige link vermeld staan zijn nog te verkrijgen, enkel interne bakonderdelen zijn niet los te verkrijgen.
Groeten Joris
Groeten Joris
- Ward Nijenhuis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2009 15:55 #1224574
door Ward Nijenhuis
Beantwoord door Ward Nijenhuis in topic M90 bak reparatie
Bedankt voor je antwoord. Had ondertussen dezelfde site gevonden waar de reparatie van de kapotte 3e versnelling wordt beschreven. Ik ga het probren zoals in turbobricks gezegd wordt en geef dan op het forum de resultaten. (kan wel even duren...)Ward
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2009 06:57 #1224653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Succes !
Als je hier de resultaten zou kunnen posten dan zou dat zeer gewaardeerd worden, zeker als je ook nog een paar fotootjes weet te schieten !In ieder geval veel succes met het repareren van de bak.
Moderators: Jerry Stam