Koplampwissers vastgevroren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 13:26 #1071774 door V700 register
Koplampwissers vastgevroren is gemaakt door V700 register
Bij mij ging het starten ook helemaal goed vanmorgen, alleen zag ik in Rotterdam dat mijn koplampwissers vastgevroren zaten. ik bedacht dat ik gelukkig mijn ruitenwissers niet nodig heb gehad om mijn raam schoon te maken. Wat zou er eigenlijk gebeurd zijn in dat geval. De koplampwissers gaan dan toch automatisch mee?
Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 13:42 #1223779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koplampwissers

Rob,
De koplampwissers gaan alleen mee wanneer je de ruitensproeiers voor je voorraam gebruikt.

Mart, lidnummer 950 Volvo, 940 Estate'98.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 14:15 #1223783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies,
dat bedoel ik. En dat komt nogal eens voor met dit soort pekelsproeidagen.
Maar vanmorgen lag er dus na mijn rit een dikke laag ijs op de koplampwissers: sneeuw/smeltwater van de motorkap, loopt naar beneden, over de koplamp, komt op de wisser en bevriest weer. Ik ben dus bang dat de boel kapot gaat, als ik dan mijn ruiten sproei. Of mis ik iets?
Rob K.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 15:00 #1223787 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Niet denkbeeldig.
Daar heb je gelijk in Rob. Het is mij een keer overkomen met mijn 940 estate destijds dat doordat de koplampwisser vastgevroren zat, het motortje kaduuk ging. Ook bij mijn eerste s90 is dat een keer gebeurd. Normaal maak ik de wissertjes goed los en de koplamp ijsvrij, maar toen kwam ik zware sneeuw tegen die smolt en daarna weer bevroor met het genoemde resultaat. Intheorie een mooie systeem die wissertjes maar onder echte zware omstandigheden kwetsbaar. Is tenminste mijn ervaring.
Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 15:55 #1223796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Licht?

R. Korteweg schreef : Ik ben dus bang dat de boel kapot gaat, als ik dan mijn ruiten sproei.

Meteen sproeien is niet handig, dan fikken de motortjes eruit (of de wissers stuk) 
Maar als je de lichten aan zet (terwijl je de ruiten krabt.....;-)) dan komen ze toch door de warmte van de lampen wel los?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 17:43 #1223825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee
Ze zijn tijdens de rit juist weer bevroren door het smeltwater vd moterkap.
Rob K.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 18:00 #1223826 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Harder!

R. Korteweg schreef : Ze zijn tijdens de rit juist weer bevroren door het smeltwater vd moterkap.
Rob K.

He Rob,

dan moet je harder gaan rijden, zodat het water naar achteren komt ipv over de motorkap naar voren stroomt!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 18:21 #1223830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vroeger...
toen alles nog simpel was waren de koplampwisser beveiligd met een bi-metaal.<address>Kon de wisser niet wissen omdat je A: tijdens de weekelijkse was- straat- beurt de wisser onder het lipje had geschoven omdat anders de borstel misschien wel de wisser onbedoeld omhoog gedrukt had en de wisser een ander uitelijk had gekregen en hem na het wassen vergeten was om de wisser weer bovenop het lipje te leggen,....of B:gewoon  vastgevroren zat  Dan werd de boel te warm en hielp het bi_metaaltje om erger voorkomen.</address>Dat zal nu toch ook nog wel zo zijn ??
&#160;
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 18:27 #1223833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk het niet.

hdalhuisen schreef : Dat zal nu toch ook nog wel zo zijn ??

De SAAB wissermotor in ieder geval niet, die aan de buitenkant identiek lijkt als de Volvo wissermotor, motortje wat erin zit is identiek, de rest is gewoon plastic radertjes.
Dus, ik zou het niet gokken.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 21:11 #1223873 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nano Nano!
Hallo Miquel

Miquelangelo1969 schreef : dan moet je harder gaan rijden, zodat het water naar achteren komt ipv over de motorkap naar voren stroomt!

Gewoon wat van dat nano-spul op je koplampglazen wrijven. Hoef je niet zo hard te rijden. Wat bij dit weer misschien niet geheel onverstandig is.
groetjes
Mathy (die geen flauw idee heeft of dat nanospul helpt op koplampglazen. Maar wel ergens z'n potje van de Lidl heeft liggen.)

Moderators: Jerry Stam