Waarvoor dient dit gat in mijn 740 GLE radiator

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 14:51 #1071693 door V700 register
Waarvoor dient dit gat in mijn 740 GLE radiator is gemaakt door V700 register
Toen ik gister wou wegrijden lag er een grote plas koelvloeistof onder mijn auto. Toen ik vervolgens het tankje ging bijvullen liep de vloeistof er bij de radiator net zo hard er weer uit. Blijkt er een gat te zitten rechts boven aan. Ca. 2 cm boven de metalen (oliekoeler?) aansluitingen. Hier heeft duidelijk iets ingezeten dat nu verdwenen is. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik tijdens het rijden iets heb horen vallen. Wat heeft hier gezeten en hoe zat het vast? Is het misschien een aansluiting voor een temperatuur sensor van een electrische fan? Heb er momenteel maar even een kurk van een wiskeyfles ingestopt maar ben bang dat die er weer uitspringt als de motor echt warm wordt en druk gaat opbouwen. Wie weet antwoord?
groetjes Pim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 16:22 #1223281 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Nergens
Dat gat dient bij jouw radiateur nergens voor. Er zat in dat gat een kunststofprop met een rubberring ingeperst. Dat inpersen zal wel niet goed zijn gegaan zodat je het geheel verloren bent. Een champagnekurk lijk mij voorlopig beter, tenminste ik neem aan dat je met champagne/whiskey ( bevriest ook niet) hebt bijgevuld! Probeer de "ijzer"draden van de kurk te bevestigen aan de radiateur, heeft de kurk ook weer zijn eerdere functie. Even wat serieuzer. Schaf natuurlijk wel zo snel mogelijk een nieuw afdichtsetje aan. Mocht je er niet gemakkelijk aan kunnen komen. Ik heb nog wel zo´n nieuw setje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 18:49 #1223305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht ik al, maar bedankt.
Dacht ik al, maar bedankt. Zal morgen kijken of ik en meer definitieve oplossing kan vinden. Gelukkig nieuwjaar nog groetjes Pim

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 19:57 #1223310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overdrukplug
Die is er bij mij begin 2008 ook uit "gevallen" met een knal.
De dealer had er nog een en die zat erin binnen 5 minuten. Even koelvloeistof bijvullen en klaar is Klara.

Moderators: Jerry Stam