Lambdasonde
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Bougies vervangen na 20.000 km: wordt preventief bij het leven gedaan, gaan soms wel 40.000 km mee.
Lambdasensor vervangen na 60.000 km: wordt bijna nooit preventief gedaan, gaan soms wel 120.000 km in goede staat mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Timenwp001 schreef : Wat mij opvalt:
Bougies vervangen na 20.000 km: wordt preventief bij het leven gedaan, gaan soms wel 40.000 km mee.
Lambdasensor vervangen na 60.000 km: wordt bijna nooit preventief gedaan, gaan soms wel 120.000 km in goede staat mee. Timen, Lidno 940 !!!
Doe je dit zelf ook?
Groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
een universele Bosch sensor kan werken, maar er zijn veel verschillen. dus goed zoeken naar de juiste.
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=...versal+oxygen+sensor ">Hier staat wat info over universele sensoren.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Wist je dat je al voor verschillen in octaan gehalte, al een ander type lambdasensor moet toepassen?JW schreef : Bosch zegt zelf voor de 3/4 draads sensoren 160.000 km bij gebruik met ongelode benzine.
een universele Bosch sensor kan werken, maar er zijn veel verschillen. dus goed zoeken naar de juiste.
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=...versal+oxygen+sensor ">Hier staat wat info over universele sensoren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan me dit niet echt voorstellen. Wat is de verklaring?wp001 schreef : Wist je dat je al voor verschillen in octaan gehalte, al een ander type lambdasensor moet toepassen?
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is mij niet bekend. Ik verwacht dat het geen groot verschil is wanneer Volvo aangeeft dat hun wagens op 91-98 oktaan mogen werken. Kun je aangeven waar het verschil door komt? in de Bosch documentatie (die gele boekjes) die ik heb over de sensoren heb ik niets gezien over deze verschillen.wp001 schreef : Wist je dat je al voor verschillen in octaan gehalte, al een ander type lambdasensor moet toepassen?
Over de universele sensoren heb ik me niet helemaal goed uitgedrukt, er zijn veel die wel zullen werken (beter dan geen sonde). Maar voor de beste resultaten is het nodig om te zoeken naar de beste match met de originele. Zelf heb ik een Bosch LS02 op mijn B230F gehad en die deed het heel goed, ook met verschillende brandstoffen (benzine en ethanol). Nu terug naar de originele vanwege foutzoeken (bleek niet aan de lambdasonde te liggen).
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Waar de grens precies ligt weet ik niet zo 1.2.3 niet te achterhalen. Voor de B230/FT/FK heeft Volvo in ieder geval drie sensoren laten ontwikkelen. Bovendien, dat de brandstofsoort ertoe doet blijkt ook al. Bovendien heeft Volvo met de jaargangen de typen ook nog gewijzigd. (Om dit nu allemaal uit te zoeken gaat mij in dit kader tever.) Om toch even wat Bosch eindnummers te noemen. 376/378/380/381/957 Alleen dus voor de turbo 230FT/FKJW schreef :
Dit is mij niet bekend. Ik verwacht dat het geen groot verschil is wanneer Volvo aangeeft dat hun wagens op 91-98 oktaan mogen werken. Kun je aangeven waar het verschil door komt? in de Bosch documentatie (die gele boekjes) die ik heb over de sensoren heb ik niets gezien over deze verschillen.wp001 schreef : Wist je dat je al voor verschillen in octaan gehalte, al een ander type lambdasensor moet toepassen?
Over de universele sensoren heb ik me niet helemaal goed uitgedrukt, er zijn veel die wel zullen werken (beter dan geen sonde). Maar voor de beste resultaten is het nodig om te zoeken naar de beste match met de originele. Zelf heb ik een Bosch LS02 op mijn B230F gehad en die deed het heel goed, ook met verschillende brandstoffen (benzine en ethanol). Nu terug naar de originele vanwege foutzoeken (bleek niet aan de lambdasonde te liggen).
Volvonummers die ik zo weet:
91357941
91356211 loodvrije benzine
94546901 voor gelode benzine
Mijn ervaring is (zal maar niet zeggen hoelang) wel dat de universele sensoren lang niet voldoen en dat zowel op benzine als op LPG(i) een veel te hoog verbruik wordt geconstateerd. Bovendien dat de motor dan over het algemeen slecht loopt. Ik denk dat enkele leden dit verhaal wel een beetje uit eigen ervaring kunnen ondersteunen.