Vastgevroren (oploop-)rem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 22:06 #1071627 door V700 register
Vastgevroren (oploop-)rem is gemaakt door V700 register
Geachte techneuten!
We hebben een paarden trailer nodig; degeen die we kunnen lenen lijkt een vastgevroren rem te hebben.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het oplossen van dit probleem? Ik dacht dat gewoon rijden de boel wel zou ontdooien maar dat schijnt niet bepaald slim te zijn om te doen.
Lees vol spanning jullie ervaringen en tips!
Fijne dagJohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 23:09 #1222815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat dacht je van lekker
wat dacht je van lekker blazen met de fohn, kun je daarna je haar doen.

• K de Vries (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 07:44 #1222828 door K de Vries (GAST)
Beantwoord door K de Vries (GAST) in topic Roestig?
Het wil ook wel eens 'roestig' zijn. De kabels e.d. Dan kan je met wat heen en weer duwen soms een eind komen, tot die los komt zeg maar. Tip: niet op de oplooprem zetten, bij dit soort weer. Soms natuurlijk niet mogelijk, al doet een blok wonderen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 07:59 #1222829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn tip; nooit op de
Mijn tip; nooit op de oplooprem zetten. In tegenstelling tot veelgebruikte voertuigen staat een trailer vaker langere tijd stil. Als altijd de oplooprem er op staat, zal deze in niet al te lange tijd z`n functie verliezen, want de boel gaat uit lubberen. Gewoon een klos voor en achter de wielen. (Maar daarmee heb je de boel nog niet gangbaar natuurlijk...)
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 08:18 #1222830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet op rem zetten
Klopt, maar de trailer is door iemand anders weggezet, en die had hem dus wel op de rem gezet. Maar met het constateren van die fout is het probleem niet echt opgelost :(
Dat fohnen lijkt me niet helemaal onlogisch, heb alleen geen idee waar die vorst zit; en nu, met zo-even min 9, heb ik helemaal het idee dat het geen simpel klusje gaat worden.
Enfin, meer tips zijn welkom.
Alvast bedankt,
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 10:07 #1222848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar staat ie
Waar staat ie?Waarmee ik bedoel, heb je een loods of garage waar ie in past?Dan kun je er een heteluchtkanon op zetten, en zelf lekker aan de koffie gaan.
btw: reken er maar niet op, dat ie met een half uurtje ontdooit is, ijzer blijft heeeeel erg lang koud.Als het kan en hij rolt nog nèt, zou ik hem proberen beschut en indien mogelijk warm te zetten een uurtje of twee zo te laten, voor je er 400 kilometer mee gaat rijden  (of was dat een andere rit...?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 10:19 #1222852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Versnelling
Nu worden auto's vaker gebruikt dan trailers, maar ook bij autos kan de handrem vastvriezen. Mijn auto staat altijd buiten, ik heb mezelf aangeleerd m altijd in de de versnelling en zonder handrem weg te zetten. Handrem gebruik ik alleen als de motor stationair draait en ik er niet in zit of als zekerheid bij hellingen (dan in versnelling + handrem).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 16:29 #1222960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handrem met dit weer??
we hebben thuis ook 2 trailers, maar die zet ik echt niet weg met de handrem er op, nooit eigenlijk, en al helemaal niet met dit weer !! ook de auto`s en de trekker niet. gewoon baksteen der achter.
heb vaak genoeg vastgevroren handremmen en oploopremmen gezien, maar dan wel bij een ander :P
probeer de hendel naar beneden te krijgen, en dan een trekker ervoor, dan zalt wel weer lukken denk iken anders zoals al gezegd word :spuitbus met antivries ?? verfbrander ??? gaat wat harder dan een fohn.

Moderators: Jerry Stam