Testauto gezocht: OBD met VOL-FCR tbv 9-serie van na 1996
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2008 17:34 #1071612
door V700 register
Testauto gezocht: OBD met VOL-FCR tbv 9-serie van na 1996 is gemaakt door V700 register
Zoals de titel al zegt.
Ik heb hier voor me, een mooie OBD steker liggen, met bijbehorende software, maar het ontbreekt me aan auto, om deze ten volle te benutten.
Ik ben dus op zoek, daar een 9-serie, indien mogelijk met een AW30-40 automaat, met airbags, met 2 electrisch bediende stoelen en als het kan, ook nog eens een Motronic 4.4 ECU. RTI zit er niet in, maar kan ie ook uitlezen.Overigens werkt de steker ook op deS/V70 modellen, dus als iemand zich geroepen voelt met dat type auto, ook prima.Het is wel practisch als de eigenaar ook een laptop heeft, want om die mee te sturen, lijkt me niet handig.
Ik heb de steker getest op mijn eigen auto, en hij leest inderdaad de Immobilizer codes uit, leest de SRS codes uit maar verder doet het niet veel, simpelweg omdat mijn auto 'te oud' is.
Mijn voorstel is, als iemand interesse heeft, die persoon dat kenbaar maakt middels een berichtje hieronder.Graag even vermelden welke auto het om gaat, als er twijfel kan bestaan.
De steker stuur ik per reguliere post toe, maar wil hem ook weer terug. Verzendkosten heen op mijn kosten, verzendkosten terug op de testers kosten. Ding past in een enveloppe, dus voor 1,76 kan ie heen (en daarna ook terug)
Mocht blijken dat het succesvol is, kan ik vast vertellen dat het apparaatje, met werkende software en al, voor 27,50 kan worden geleverd.Ik heb nog geen plannen voor groupbuy, maar afhankelijk van de restultaten en het afronden van de lopende buys, wellicht in de toekomst.
Als laatste: het gebruik ervan is volledig op eigen risico en wijs alle verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgschade van de hand. Op mijn auto getest, geen rare dingen, maar ik wil het maar even gezegd hebben.
Ik heb hier voor me, een mooie OBD steker liggen, met bijbehorende software, maar het ontbreekt me aan auto, om deze ten volle te benutten.
Ik ben dus op zoek, daar een 9-serie, indien mogelijk met een AW30-40 automaat, met airbags, met 2 electrisch bediende stoelen en als het kan, ook nog eens een Motronic 4.4 ECU. RTI zit er niet in, maar kan ie ook uitlezen.Overigens werkt de steker ook op deS/V70 modellen, dus als iemand zich geroepen voelt met dat type auto, ook prima.Het is wel practisch als de eigenaar ook een laptop heeft, want om die mee te sturen, lijkt me niet handig.
Ik heb de steker getest op mijn eigen auto, en hij leest inderdaad de Immobilizer codes uit, leest de SRS codes uit maar verder doet het niet veel, simpelweg omdat mijn auto 'te oud' is.
Mijn voorstel is, als iemand interesse heeft, die persoon dat kenbaar maakt middels een berichtje hieronder.Graag even vermelden welke auto het om gaat, als er twijfel kan bestaan.
De steker stuur ik per reguliere post toe, maar wil hem ook weer terug. Verzendkosten heen op mijn kosten, verzendkosten terug op de testers kosten. Ding past in een enveloppe, dus voor 1,76 kan ie heen (en daarna ook terug)
Mocht blijken dat het succesvol is, kan ik vast vertellen dat het apparaatje, met werkende software en al, voor 27,50 kan worden geleverd.Ik heb nog geen plannen voor groupbuy, maar afhankelijk van de restultaten en het afronden van de lopende buys, wellicht in de toekomst.
Als laatste: het gebruik ervan is volledig op eigen risico en wijs alle verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgschade van de hand. Op mijn auto getest, geen rare dingen, maar ik wil het maar even gezegd hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2008 20:53 #1222796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70
ik wil 'm wel proberen op de V70, heb een oude Win98 laptop, VOL-FCR heb ik ook. Leuke proef!
(V70-II van 2000 met D5252T heeft nog net geen standaard OBD-II)
(V70-II van 2000 met D5252T heeft nog net geen standaard OBD-II)
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2008 22:51 #1222812
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic OBD
Hallo Bas,
Kan ik niet even langs/aan komen en dat je dan even een demootje geeft? Of ben ik nu onbescheiden?
Gr., geejee
Kan ik niet even langs/aan komen en dat je dan even een demootje geeft? Of ben ik nu onbescheiden?
Gr., geejee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2008 00:18 #1222823
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor.
Niet onbescheiden.
Ik zal even nagaan wanneer het beste uitkomt.
Ik zal even nagaan wanneer het beste uitkomt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2008 01:31 #1222825
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lang geleden
Toen je lang geleden er het al over had heb ik me al gemeld dat ik zoiets wel wil voor mijn V70.
Dusseh, la maar komen, samen met die bumperstrips scheelt dat weer in de verzendkosten misschien.
Aan de andere kant is Johan misschien een handiger optie, kun je zelf kijken (den Bosch - Veldhoven is kort bij) maar dan wil ik me nu alvast aanmelden voor de groupbuy
Dusseh, la maar komen, samen met die bumperstrips scheelt dat weer in de verzendkosten misschien.
Aan de andere kant is Johan misschien een handiger optie, kun je zelf kijken (den Bosch - Veldhoven is kort bij) maar dan wil ik me nu alvast aanmelden voor de groupbuy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2009 07:05 #1224770
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit
Is <a href="
link.marktplaats.nl/221094766
" target="_blank">dit niet wat ? Op MP een complete laptop met de software voor 250 euri. inruil mogelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2009 07:25 #1224772
door V700 register
De teststekker zelf, kost maar een grove 10% van de genoemde prijs, dus.......
Beantwoord door V700 register in topic Laptop.
Beetje overdreven, vind ik, maar op zich is omdat de laptop erbij zit, 250 niet erg duur.henk 940LPT schreef : Is <a href=" link.marktplaats.nl/221094766 " target="_blank">dit niet wat ? Op MP een complete laptop met de software voor 250 euri. inruil mogelijk.
De teststekker zelf, kost maar een grove 10% van de genoemde prijs, dus.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2009 07:52 #1224775
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bod
Je zou eens een bod kunnen doen. Bedacht me later dat je natuurlijk al bezig was zoiets zelf te maken, eigenlijk een overbodig linkje van mijn kant dus.
Moderators: Jerry Stam