Uitlaat stuk 740 Turbo IC 1986

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2008 23:29 #1071578 door V700 register
Uitlaat stuk 740 Turbo IC 1986 is gemaakt door V700 register
Vanavond is het laatste stuk (s-bocht) van de uitlaat gevallen (tijdens het rijden). De achterdemper zit er nog aan, de breuk is bij de achterdemper. Heeft iemand tips over hoe ik dit kan verhelpen, waar ik het onderdeel kan halen, eventueel een goede reparateur en een inzicht in de kosten?
Alvast bedankt!Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 17:18 #1222612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lassen van oude uitlaatdelen
lassen van oude uitlaatdelen is meestal lapwerk. Bak en braad en meestal breekt de boel snel na reparatie weer af.
Als het goedkoop moet: gewoon een nieuw achterste uitlaatstuk (= compleet met demper) halen van een goedkoop merk (Walker?)
De uitlaatpijpdelen schuiven over elkaar heen net over de achteras heen
Koop er een goede nieuwe klem bij en bekijk of je de ophangrubbers er bij krijgt , zo niet dan even bekijken of de oude nog goed genoeg zijn om te gebruiken, anders ook die nieuw erbij kopen.
Niks zo irritant als herhaaldelijk aan een uitlaat moeten kloten! Beter gelijk in 1x  goed doen en er weer voor een paar jaar af zijn. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 17:55 #1222618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel
Als je de auto nog een tijdje wilt houden zou ik voor origineel Volvo gaan. Dat past gewoon goed en ik denk dat de kwaliteit net zo goed of beter is dan "universeel". Vanaf de kat vervangen, dan ben je er in één keer af zoals Jan ook al aangaf. Kosten voor alleen een originele uitlaat vanaf de kat (dus zonder montage) waren voor mijn LPT (dus ook een turbo) 2 jaar terug 230 euro dacht ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2008 21:58 #1222725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties. Ik
Bedankt voor de reacties. Ik laat een nieuwe originele uitlaat er onderzetten. Bedankt voor tips!Groeten,Eric

Moderators: Jerry Stam