speaker dashboard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 18:35 #1071493 door V700 register
speaker dashboard is gemaakt door V700 register

Ben bezig met het inzetten van dashboard speakers in mijn volvo 940 Rijderskant heb ik er inmiddels inzitten,maar aan de passagierskant zit een sensor en weet hier niet zo goed raad mee.Iemand ervaring met het in zettten van de seakers.Kan ik de sensor eruit halen ,en is dit nodig...........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 18:45 #1222239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aircosensor
Dat is bij mij de airco(ECC)sensor. Zou 'm lekker laten zitten, ook als je geen airco hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 19:06 #1222244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laten zitten.

peerke schreef : Kan ik de sensor eruit halen ,en is dit nodig...........

Ja, de sensor kan eruit, maar het is de zonlicht-sensor van je ECC. Als je die lostrekt raakt je systeem in de war.Laten zitten dus, speakertje kun je er gewoon bijzetten.Overigens zit die sensor met een groene steker vast, ergens rechts langs de airbag (indien aanwezig)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 19:39 #1222249 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stecker
De stekker heeft de functie om bij gebruik koeling van de ECC om de zonne-intensiteit te meten: als de zon harder schijnt, koelt de auto iets harder.
Wegnemen is dua geen optie, zoals voorgaand ook al is aangegeven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2008 13:25 #1222321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weerstand?
Mocht het echt noodzakelijk zijn om die sensor te verwijderen (als je geen originele, maar after market speakers plaatst kan dit wel eens nodig zijn om ze er in te krijgen), kun je misschien even uitmeten of die sensor een soort van zonlichtgestuurde variabele weerstand is, of als het complexer in elkaar zit.
Als het een weerstand is, valt het te proberen de sensor te vervangen door de weerstand die je meet bij gemiddeld zonlicht. Dan zal de wagen wel iets minder vlug afkoelen bij fel zonlicht en iets te snel bij geen zonlicht, maar dan werkt het geheel nog storingvrij (de regeleenheid 'denkt' namelijk dat er een gemiddeld zonnetje uitzit), als het met weerstand werkt tenminste...
groetjes,Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2008 18:04 #1222342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb originele volvo
Heb originele volvo speakers,Heb vandaag even gekeken .Wil ik de speaker plaatsen moet ik dan het zwarte gaas verwijderen aan bovenzijde ?Krijg anders speaker er niet in, als gaas verwijderd hoe dan speaker monteren........

Moderators: Jerry Stam