cruise control/schokjes [opgelost]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 19:34 #1071433 door V700 register
cruise control/schokjes [opgelost] is gemaakt door V700 register
Volvisti,
Tijdens het rijden op de cc ervaar ik te pas en te onpas lichte schokjes. Dit komt alleen voor als ik op gas rijd. Op benzine heb ik dat niet. Is dit voor iemand herkenbaar, en waar zou je moeten beginnen met zoeken. Ik ga ervan dat de boosdoener de cc niet is.
940 estate uit 1996 op lpi G3
File rijden (op lpg) zonder cc is ook nauwelijks mogelijk daar de auto dan ook schokkend gaat rijden. In z'n een of twee zonder gas te geven. Maar ik weet niet of dat iets met het bovenstaande te maken heeft. Stationair loopt de auto zowel op gas als benzine heel mooi.
Alvast bedankt voor het meedenken 
(bdp sensor pas vervangen en brandstof relais vanwege starproblemen, maar voor deze vervanging was het bovenstaande euvel ook al aanwezig)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 09:41 #1221894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schokjes
Heb je de schokjes ook als je wel op lpg rijdt, maar de cc niet aan hebt ? Je zou de boutverbindingen van het uitlaattraject eens na kunnen lopen. Mijn schokjes werden opgelost door 3 bouten aan te halen, tussen turbo en vlampijp. Naar mijn idee is LPi erg gevoelig voor een correct lambdasignaal, wat door een lek voor de lambdasensor niet goed kan zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 12:13 #1221901 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schokjes
ja volgens mij komen de schokjes ook voor als je zonder cc rijd, maar dan valt het niet zo op................... omdat mijn rechtervoet niet de capaciteiten heeft ven een cc .

Zijn er nog andere "makkelijke" oorzaken ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 20:56 #1221954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iemand ??
anders nog een idee ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 18:22 #1222027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou.....

beezer schreef : anders nog een idee ??

De vraag of je het voornamelijk ervaart bij 100 km/h met een automaat, is te makkelijk, niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2008 22:25 #1222163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat
Tja makkelijk............ Ik rijd in een 5 bak.......
Vandaag bijna 500 snelwegkm gemaakt. De bouten vh uitlaattraject; vlampijp bij turbo (3 bouten) iets vast gedraaid. Helaas zonder resultaat.
Uiteraard zijn er nog wel 1000 en een oplossing te verzinnen, MAAR heeft iemand nog een goede suggestie ?
Alvast bedankt voor het meedenken. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2008 23:18 #1222176 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je bent niet de enige!
Mijn 945 doet exact hetzelfde. LPi G3 van Vialle, installatie ingebouwd midden 2002, automaat. De symptomen zijn al ruim zes jaar hetzelfde. Gasinbouwer en dealer hebben er meer dan eens naar gekeken (dat zeggen ze althans...) maar nooit iets kunnen vinden. Ik heb me er maar bij neergelegd, maar helemaal wennen doet het natuurlijk nooit.
Ik ben ook zeer benieuwd of iemand dit al eens heeft opgelost.
Groeten uit Zuid-Limburg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 00:21 #1222185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet de enige
Hoi Jan-Willem,
Ik denk inmiddels dat het een of ander slecht contactje/relais is. Ik weet niet precies hoeveel er zich in mijn lpg systeem bevinden maar ik vermoed dat in de loop vd tijd er ergens iets een beetje is gaan coroderen.
In de loop van 2009 verwacht ik dat ik toe ben aan een kleppen revisie, dan zal ik eens vragen of mijn gasboer (OLYVE in ASSEN) het elektrische gedeelte onder handen wil nemen. Naast het opnieuw plaatsen vd gasinjectoren.
weet je nog wat ze bij jou onderzocht hebben ??
gr Dick, uit het hoge noorden. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 09:55 #1222205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectoren
Je zou de injectoren ook vast kunnen laten schroeven. Iemand hier binnen de club doet dit en haalt daar goede resultaten mee. Probleem van de originele constructie is dat het een soort klinkverbinding met aluminium onderdelen is waar ook nog een rubber ringetje tussen zit. Na verloop van tijd verliest het rubber veerkracht en/of wijkt de klinkverbinding iets, waarna je dus lekkende injectoren krijgt. Het is natuurlijk wat flexibelen en er hangen zware injectoren aan. Mi komen loszittende injectoren puur door een slechte constructie. Ik heb het één keer op de originele manier op laten lossen (na 130dkm sinds installatie) omdat het mijn enige auto is en ik m nodig had voor mijn werk. Maar de volgende keer wordt er geschroefd !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 20:59 #1224616 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Het bleken inderdaad de LPI injectoren te zijn. Deze zijn nu vastgezet en inderdaad het geeft duidelijk verbetering ! De auto loopt op gas nu ideaal; gewoon zoals het moet !

Moderators: Jerry Stam