snelheidsmeter

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 21:46 #1071421 door John Dutman
snelheidsmeter is gemaakt door John Dutman
Mijn snelheidsmeter begint wat later op gang te komen met deze temperaturen. Pas als de motor warm is zie ik hem langzaam naar de juiste snelheid kruipen. De km teller werkt wel. Ik heb dit al een paar winters (zomers nergens last van) , wie is bekent met dit probleem en weet de oplossing? 
groet John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 23:51 #1221813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herkenbaar
...of toch ongeveer.
Mijn snelheidsmeter doet het als ik start meestal te goed, dan rij ik namelijk al meteen 80km/u. Daarna gaat ie soms goed, soms niet, soms met een eigen leventje, en ook bij mij werkt de dagteller en kilometerteller gewoon normaal zoals het hoort, dus niet stilstaan als de meter het niet doet of verdacht snel lopen als de meter 140 aanwijst terwijl ik maar de helft daarvan aan het rijden ben.
Het schijnt de printplaat van de meter te zijn die sneuvelt door de tand des tijds. Ik was het echter al gewoon van mijn vorige wagen dat de snelheidsmeter het soms niet deed, dus ik kijk gewoon naar de toerenteller.
Aangezien uw teller geen eigen leventje begint te leiden, maar het gewoon niet doet en na een tijdje gewoon wel, en dat in winterse omstandigheden, zou het wel eens kunnen een massapunt zijn dat wat begint te roesten?
groetjes,Isabelle

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 12:34 #1221834 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Probleem ken ik
oplossing niet zo gauw.
Heb een <a href="/node/4418" target="_blank">aantal jaar geleden in mijn vorige 940</a> ook last van gehad.  Tenminste, nadat ik 4 keer een andere snelheidsmeter had ingebouwd. 2x gesneuveld, 1x verkeerde bouwjaar, 1x van een diesel en toen eentje die ook wat last had van kou. Zo is <a href="/node/440" target="_blank">de 940</a> dan ook destijds weer doorverkocht (heb er nog steeds spijt van)

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 23:27 #1221879 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic Achteras
 Massa denk ik niet dan zou ik het in de zomer ook moeten hebben, ik verdenk eerder de achteras m.n. de olie die daar in zit, het snelheidssignaal komt daar toch vandaan? de olie is nog nooit ververst in die 22 jaar. ik roep maar wat, wie heeft er een idee?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 07:17 #1221886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic km teller problemen yazaki en anderen

Ls,

deze jongen heeft goede feeds op het volvoforum : 

www.ets1.nl/pageID_6126631.html  

misschien heb je er wat aan.

gr, Q

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 13:58 #1221917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa

jdutman schreef :  Massa denk ik niet dan zou ik het in de zomer ook moeten hebben

Mijn vorige wagen, een Renault Clio, had vreemde neveneffecten bij het remmen. Bij het rijden zonder licht ging spontaan de dashboardverlichting branden tijdens het remmen, bij het rijden met licht op ging het mistlichtverklikkerlampje branden tijdens het remmen, én... dit was enkel tijdens de winterperiode het geval!
Oorzaak: Slechte massa van een achterlicht, gaf geen probleem in de zomer.
groetjes,Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 20:48 #1221952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jdutman

jdutman schreef : Mijn snelheidsmeter begint wat later op gang te komen met deze temperaturen. Pas als de motor warm is zie ik hem langzaam naar de juiste snelheid kruipen. De km teller werkt wel. Ik heb dit al een paar winters (zomers nergens last van) , wie is bekent met dit probleem en weet de oplossing? 
groet John
John Dutman 745 Turbo Intercooler lidnr.162

Bij mij vielen kilometerteller, dagteller en snelheidsmeter tegelijk uit, en af en toe werkte het weer.Ik heb de teller gedemonteerd en alle soldeerpunten van het printplaatje opnieuw doorgesoldeerd. Niet veel werk met een soldeerboutje en een vers rolletje soldeertin (met harskern).Er was duidelijk een punt waar de soldering door veelvuldig opwarmen en afkoelen van de electronische componenten was losgescheurd.En afhankelijk van waar zo'n punt zit, kunnen de klachten ook verschillen.Alles doet het sindsdien (alweer bijna 17.000km) nog!
Verslag met foto's staat hier:
<a href=" volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=318358&am...ca17ea36bf67a#318358 "> volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=318358&am...ca17ea36bf67a#318358

Moderators: Jerry Stam