Stuurbekrachtiging giert
- antoine kollee (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2008 20:40 #1071406
door antoine kollee (GAST)
Stuurbekrachtiging giert is gemaakt door antoine kollee (GAST)
Dag allemaal,
De stuurbekrachtiging van onze 940 LPT giert en steunt 's ochtendsvroeg. Vooral nu het wat kouder is. Als de motor is opgewarmd valt het allemaal wel weer mee. Ik heb de stuurbekrachtigingsvloeistof (mooie voor scrabble) gecontroleerd en deze is op niveau en ziet er helder (rood) uit. Betekent dit dat de pomp waarschijnlijk aan z'n eind is?
De stuurbekrachtiging van onze 940 LPT giert en steunt 's ochtendsvroeg. Vooral nu het wat kouder is. Als de motor is opgewarmd valt het allemaal wel weer mee. Ik heb de stuurbekrachtigingsvloeistof (mooie voor scrabble) gecontroleerd en deze is op niveau en ziet er helder (rood) uit. Betekent dit dat de pomp waarschijnlijk aan z'n eind is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2008 22:29 #1221688
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kan
Wanneer de pomp op zijn eind is zit er vaak al behoorlijk wat speling op de pompas. De riem er af en controleren op speling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2008 22:41 #1221692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het kan natuurlijk ook de V-riem zijn
ik kan het geluid niet horen (zo erg is het dus gelukkig nog niet) maar staat de riem strak genoeg en is deze nog voldoende vers?
een oude hard-geworden riem slipt en gilt ook als deze nog koud en of vochtig is met dito geluid.......
een oude hard-geworden riem slipt en gilt ook als deze nog koud en of vochtig is met dito geluid.......
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 11:35 #1221733
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Volvo ziekte?
Ik heb ergens (ik weet het een beetje vaag) gelezen, dat dit verschijnsel (ik heb het zelf ook) een Volvo ziekte is?
Dat het vaker en meer optreed wanneer het koud is. Het had iets te maken met de keeringen die in het systeem zitten.....
Dit is nogal een vaag verhaal, maar ik ga wel even zoeken waar het staat.... maar het schijnt iig geen ernstige ziekte te zijn!

GG,

Dat het vaker en meer optreed wanneer het koud is. Het had iets te maken met de keeringen die in het systeem zitten.....
Dit is nogal een vaag verhaal, maar ik ga wel even zoeken waar het staat.... maar het schijnt iig geen ernstige ziekte te zijn!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 12:34 #1221737
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb ik ook gehad!
Hallo
Ik heb het potje leeg gezogen en weer afgevuld,na 2 maal deze prosedure met 100km er tussen was het probleem geheel opgelost.
Dit komt waarschijnlijk door de verouderde en vervuilde atf.
Dus proberen waard!!

suc6
Ik heb het potje leeg gezogen en weer afgevuld,na 2 maal deze prosedure met 100km er tussen was het probleem geheel opgelost.
Dit komt waarschijnlijk door de verouderde en vervuilde atf.
Dus proberen waard!!

suc6
Moderators: Jerry Stam