waar zit de BDP sensor?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 20:47 #1071390 door V700 register
waar zit de BDP sensor? is gemaakt door V700 register
Ik wil mijn BDP sensor schoonmaken. Bij mijn 740 kon ik de BDP sensor prima lokaliseren, maar bij mijn 940 LPT kan ik 'm niet vinden. Kan iemand mij aanwijzingen geven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 20:57 #1221560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic achteraan/onderin op het blok
Heb geen verstand van motortechniek, maar heb het m'n monteur laatst zien doen, dus ik probeer 't maar zo goed mogelijk te omschrijven..
Helemaal achteraan/onderin op het motorblok, waar het blok overgaat naar de versnellingsbak zeg maar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 21:07 #1221563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus...
...gewoon dezelfde plek als bij de 740? Het is wat lastig te zien, omdat er wat meer slangen lopen dan bij een 740.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 21:21 #1221564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740
ken ik het blok niet van..
moet je een concreet antwoord schuldig blijven helaas, maar het lijkt mij aannemelijk.
er was vrij lastig bij te komen inderdaad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2008 00:19 #1221607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van rechterkant er bij..
Volgens mij kun je er het beste bij door vanaf de rechterkant van de auto (passagierskant dus) je gereedschap in te steken. Moet je niet al te grote handen hebben..(au). Kabel zit met stekker vast ongeveer recht voor je stuur (aan de bestuurderskant dus..). Vandaar naar beneden volgen en het kan niet missen.
succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2008 11:03 #1221623 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb hem toevallig vorige
Ik heb hem toevallig vorige week vervangen. Wat Hans zegt klopt precies, van de rechterkant met steeksleutelje 10. Als hij zoals bij mij makkelijk los gaat een werkje van niks.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 11:49 #1222747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gebeurd
Eindelijk even tijd kunnen vinden om die BDP sensor los te draaien. Er was niet veel aan schoon te maken, heb het tipje even met contactspray ingespoten en daarna met een doekje weer afgenomen. Het snoer was nog intact (heb bij mijn vorige 740 wel een beschadigd snoer aangetroffen destijds). Inderdaad een klusje van niks, en da's maar goed ook, want na de 5 minuten die me dit kostte waren mijn handen al oncomfortabel koud geworden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 11:56 #1222748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Borstelen
Ik heb m ook eens losgehad, bij mij was er wat rommel aangekoekt. Dat heb ik met een messing/koperborsteltje eraf geborstelt. Voor mijn gevoel daarna een wat soepeler motor, met name sneller terugvallen toerental bij intrappen koppeling en loslaten gaspedaal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2013 08:58 #1391217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de bdp sensor? in mijn
de bdp sensor?
in mijn estate 940 hpt ,waar zit deze ongeveer?
is deze zonder probleem na demontage gewoon weer terug te monteren of moet er het 1 en ander daarna worden afgesteld,aangezien wij maandag met vakantie gaan?
is deze wel schoon te maken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2013 10:20 #1391220 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Waar die bij de andere motoren met BDP sensor ook zit: Achter de cilinderkop, bovenop het vliegwielhuis. Bij het schutbord,  zo'n beetje bij de rembekrachtiger (die grote koektrommel) zit een zwarte vierkante stekker. Die stekker is de verbinding tussen BDP sensor met de aangegoten kabel en de kabelboom van de auto. Het stukje aangegoten kabel loopt naar beneden en hoort met een clipje aan de oliepeilbuis geklemd te zijn. Kan gewoon losgehaald en teruggezet zonder iets af te (hoeven) stellen oid. Het is een inductieve sensor, soms komt er wat aanslag op maar echt heel smerig wordt die niet als het goed is. Voorzichtig borstelen met een roestborsteltje kan wel. Controleer de kabel ook even, de mantel/isolatie mag geen scheuren en dergelijke vertonen.Overigens is dat waarschijnlijk niet DE oorzaak van slecht stationair lopen. Een smerige/slechte sensor (komt bijna niet voor) of slechte kabel (komt veel vaker voor) geeft meer problemen als niet aan willen slaan omdat de ontsteking geen krukaspositie krijgt.

Moderators: Jerry Stam