Knoekend geluid bij bocht achteruit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2008 15:21 #1071329
door V700 register
Knoekend geluid bij bocht achteruit. is gemaakt door V700 register
Volgende probleempje dient zich aan. Bij mijn 740 estate hoor ik een soort van “knoek” (foenetisch weergegeven) als ik een bocht naar rechtsachter draai. (zeg maar gewoon rustig van de oprit af, de weg op). Het komt van een van de wielen af heb ik het vermoeden, aangezien ik het ook lichtjes in mijn stuur kan voelen. Kan het zijn dat een van de wiellagers stuk is? Hoe vind ik dan uit welk lager? Ik heb het bij mijn oude 240 ook hgehad maar er eigenlijk nooit aandacht aan besteed. Dit zal een van jullie dus wel bekend voor moeten komen. Ik heb al gezocht hier op de site, maar er noks over gevonden. Wie weet het antwoord? Alvast bedankt. Groet Sante.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-12-2008 15:36 #1221201
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Kogels?
Ik zou een van de stuur- of fuseekogels verdenken.
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2008 15:39 #1221202
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zou natuurlijk ook
Dat zou natuurlijk ook gewoon kunnen.
Hoe zou ik dat kunnen bepalen / uittesten?
Hoe zou ik dat kunnen bepalen / uittesten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2008 15:46 #1221204
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ackerman
ik gok dat het het
ackerman effect is..
kijk maar..
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/search/node/ackerman
ackerman effect is..
kijk maar..
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/search/node/ackerman
12-12-2008 16:05 #1221206
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Met een bandenlichter
Zet de wagen op assteunen en zet de bandenlichter in de velg en tegen de fusee aan. Als daat speling zit dan is dat 'm.
Stuurkogels kan je makkelijk testen door aan de stuurstang te draaien (buitenste kogel vind je zo makkelijk) of met het wiel van de grond aan het wiel trekken om te sturen. Als je dan een tikje voelt is het een van beide.
Gezien de knak alleen bij achteruit rijden gok ik echter de fusee. Dusdanig dat de speling zelfs te zien moet zijn bij de actie waarop knak gehoord wordt. (heb je wel een set ogen buiten de wagen voor nodig
)
Stuurkogels kan je makkelijk testen door aan de stuurstang te draaien (buitenste kogel vind je zo makkelijk) of met het wiel van de grond aan het wiel trekken om te sturen. Als je dan een tikje voelt is het een van beide.
Gezien de knak alleen bij achteruit rijden gok ik echter de fusee. Dusdanig dat de speling zelfs te zien moet zijn bij de actie waarop knak gehoord wordt. (heb je wel een set ogen buiten de wagen voor nodig
Jan Huijsmans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2008 17:08 #1221220
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi, iig mag ik het hele
Mooi, iig mag ik het hele weekend sleutelen van de "baas"
.
Haar auto moet van een nieuwe blower worden voorzien.
En zondag een nieuwe versnellingsbak halen voor mijn 740 aangezien de 5 defect is.
Erg he, mijn hele weekend naar de knoppen omdat ik met mijn auto's aan de gang moet .
Ik ga iig eens de auto op bokken zetten en een paar extra ogen regelen.
Jullie horen het.
Haar auto moet van een nieuwe blower worden voorzien.
En zondag een nieuwe versnellingsbak halen voor mijn 740 aangezien de 5 defect is.
Erg he, mijn hele weekend naar de knoppen omdat ik met mijn auto's aan de gang moet .
Ik ga iig eens de auto op bokken zetten en een paar extra ogen regelen.
Jullie horen het.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2008 18:35 #1221224
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ook
Hoi,
Ik hoor het geluid ook als ik de oprit afdraai achteruit.
Ik voel dan ook de tik bij mijn voeten links van de koppeling.
Volgens mij zit daar de bus/bout van de trekstang.
Ik ga binnenkort ff kijken.
Groeten Rob
Ik hoor het geluid ook als ik de oprit afdraai achteruit.
Ik voel dan ook de tik bij mijn voeten links van de koppeling.
Volgens mij zit daar de bus/bout van de trekstang.
Ik ga binnenkort ff kijken.
Groeten Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2008 01:54 #1221280
door V700 register
Rob K.
Beantwoord door V700 register in topic Terzijde
"knoek" is een onomatopee oftewel een klanknabootsing.santeman schreef : “knoek” (foenetisch weergegeven)
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2008 11:11 #1221298
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zijn het de banden?
Als het koud is, wordt het rubber van de banden stugger. En aangezien je de voorwielen bij onze achterwielaandrijvers zo ongeveer haaks kunt zetten, willen de banden als het koud is wel eens wat stuiteren.
Dat had ik zelf altijd bij mijn vorige huis, bij het scherp achteruitdraaien vanaf de oprit.
Groeten,
Arthur
Dat had ik zelf altijd bij mijn vorige huis, bij het scherp achteruitdraaien vanaf de oprit.
Groeten,
Arthur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2008 10:39 #1221376
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Banden
Ik heb er ook last van, bij het uitrijden van mijn carport moet ik met de 940 heel kort oversturen. Bij deze temperaturen willen de voorbanden inderdaad dan wel eens dwars (ten opzichte van het loopvlak) slippen/stuiteren in plaats van netjes te rollen in de richting dat ik ze geef, met de bijhorende geluidjes en voelbare signalen in het stuur.
Onder mijn 940 liggen momenteel dan ook waardeloze Kleber zomerbanden (worden naar mijn gevoel veel te hard bij deze temperaturen en ondanks ze nog zo goed als nieuw zijn, bieden ze ook niet bepaald veel grip op een zeer nat wegdek).
Als je zomerbanden en/of banden van een bedenkelijk merk onder uw baksteen hebt liggen, probeer dan eerst eens een setje fatsoenlijke winterbanden of all-seasons banden met M+S label te lenen voor je verder gaat zoeken.
groetjes,Isabelle
Onder mijn 940 liggen momenteel dan ook waardeloze Kleber zomerbanden (worden naar mijn gevoel veel te hard bij deze temperaturen en ondanks ze nog zo goed als nieuw zijn, bieden ze ook niet bepaald veel grip op een zeer nat wegdek).
Als je zomerbanden en/of banden van een bedenkelijk merk onder uw baksteen hebt liggen, probeer dan eerst eens een setje fatsoenlijke winterbanden of all-seasons banden met M+S label te lenen voor je verder gaat zoeken.
groetjes,Isabelle
Moderators: Jerry Stam