Onder de auto zonder brug

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 18:56 #1071311 door Peter van Luijk
Onder de auto zonder brug is gemaakt door Peter van Luijk
Vraagje
Ik wil mijn middendemper vervangen maar beschik niet over een brug of put. Nu zit ik te denken om het gewoon op te krikken en dan op bijvoorbeeld kratjes te zetten. Of misschien kan ik van de verstelbare steunpoten regelen. Een kant op de stoep, beetje hoge stoep was dan het plan, andere kant dan opkrikken en stutten.
Ok plan of zegt hier iemand, doe niet zo mal, regel gewoon een garage of brug, ook al is dat ver weg. Hier in leiden en omstreken kan ik namelijk nergens een DHZ garage vinden.
Dank alvast weer voor de reacties. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 20:09 #1221109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doe niet zo mal
Doe niet zo mal.
Kom naar H&M loods in Alblasserdam.
Help ik je even.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 21:28 #1221120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doe niet zo gevaarlijk
..en ga niks proberen met een stoep in combinatie met alleen een krik of een kratje. Dat is vragen om ongelukken! Alleen de stoep gebruiken kan geen kwaad (andere kant dus op de grond laten!), maar als je meer hoogte nodig hebt, combineer een krik dan altijd met assteunen of een flink blok hout (een kratje is echt niet stevig genoeg).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 22:13 #1221127 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En NIET de krik
meegeleverd bij de Volvo gebruiken!!! Koop een grote garagekrik voor het krikwerk! Kun je veel veiliger en sucuur mee werken zonder dat de boel per ongeluk van de krik afglijdt tijden krikken of zakken om welke reden dan ook.
Veiligheid kost niks! Pas op hoor, een ongeluk zit in een klein hoekje en goed gereedschap is onbetaalbaar in dit geval.
Robert
Oh ja: uitlaten onder de wagen vervangen zijn wel de meest k-t klussen die er bestaan half liggend op de grond. Vind ik. Vooral middendemper. De pijpen kunnen soms (lees meestal) verrekte vastzitten. Even vloeken, flink inspuiten met WD40, wachten, kwaad maken, wrikken en sjorren aan de pijp en pot, weer WD 40 gebruiken en hij komt meestal wel los na een kwartier geweld. Het hoort allemaal bij het sleutelen. Het lukt uiteindelijk wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 22:31 #1221130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met water
Hoi Peter,
als het in de H & M loods niet lukt kun je altijd nog de lokale brandweer inschakelen. Trek wel een regenpak aan !

Klik <a href=" www.jaggle.nl/index.php/site/comments/br...r_spuit_auto_omhoog/ " target="_blank">HIER

succes, Rudiger

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 22:39 #1221132 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Katwijk
Peter,
Ik ben eens bij een wat <a href=" www.csbollenstreek.nl/default.php ">vage garage geweest in Katwijk.  (De eerste keer bleef de brug op één van de 4 poten overigens hangen en duvelde mijn wagen bijna van 1,5m naar beneden en duurde het ongeveer een uur voordat ie weer met 4 wielen op de vaste grond stond maar dat even terzijde)

Doe er je voordeel mee

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 00:30 #1221147 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Brug
Hallo Volvisti
Ik heb ook een brug en eventueel een paar helpende handen nodig:
  • heb een tijdje geleden Hans en Maurits een PB gestuurd. Geen reactie tot nu toe.
  • de loods in Marknesse is niet beschikbaar tot volgend voorjaar
  • de meeste DHZ garages die ik hier in de buurt kan vinden, verlangen dat je de onderdelen bij hun koopt.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 08:31 #1221161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy
Hans en Maurits zijn beetje druk.
Ik wil je best helpen.
Zeg maar wanneer je wilt komen.
Morgen as zaterdag kan ook al hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 09:25 #1221162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker
Zeker met het duw en trekwerk wat je bij een uitlaat hebt, is een stabiel omhoog gebrachte auto erg belangrijk !En vergis je niet: De 7/9 serie lijkt vrij hoog te staan, maar je past er niet onder als de auto naar beneden komt ! Mocht dat gebeuren, dan wordt je gewoon platgedrukt, inademen zal dan erg lastig worden. En dat is wel vrij essentieel....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 10:57 #1221170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je 2 steunpoten hebt is
Als je 2 steunpoten hebt is het prima te doen. Achterzijde opkrikken en de steuntjes onder de as. En een paar blokjes bij een voorwielen tegen het wegrollen.
Als je, zoals bij mij het geval was, de uitlaat vanaf de kat vervangt zit je ook  niet zo met het probleem dat de delen niet uit elkaar willen. Gewoon doorzagen of doorslijpen.
Maar dus wel die assteunen gebruiken (zijn nieuw ook echt niet duur!) en niet stunten met bv kratjes. Het is een erg stomme manier om te verongelukken...
&#160;

Moderators: Jerry Stam