Startproblemen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 10:59 #1071252 door V700 register
Startproblemen is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Ik heb al maanden problemen met mijn Volvo 960 (1997, LPG G3). Hij is al bij vele garages geweest inclusief de volvodealer maar ze kunnen het allemaal niet oplossen. Dus wordt het tijd om me hier tot de echte experts te wenden :-)
Het probleem is het volgende:- IN de ochtend wil de auto gewoon probleemloos starten- Nadat de motor warm is geowrden en ik de auto stop wil die niet meer starten.De auto maakt alle startgeluiden maar wil niet aanslaan (alsof er geen benzine komt)- Meestal wil die na een half uurtje wel weer starten alsof die dan afgekoelt is of er een condensator leeg loopt.Daarna blijft die het de rest van de dag wel weer doen.
Hij vertoonnt deze kuren zowel op benzine als op gas. Iemand enig idee. Ik wordt er redelijk radeloos van.
Alvast bedankt,
Karel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 11:36 #1220747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verzuipt hij?
Heb je het idee dat hij verzuipt?
Ik heb dit namelijk eens met mijn PRV gehad. Bij warme motor (ook na twee uurtjes stilgestaan te hebben nog) werd er tijdens de start teveel brandstof geïnjecteerd waardoor hij niet meer wilde aanslaan. Ik hoorde dat door dat hij meteen na het starten héél even leek aan te slaan maar daarna het toch niet redde. En dan kon ik starten tot de accu leeg was.
Een defecte temperatuursensor op het blok was de boosdoener. Deze deed alsof het een koude start betrof en daardoor verzoop hij.
Kan me overigens niet voorstellen dat hiernaar niet naar gekeken is maar ik meld het toch maar even. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 11:38 #1220748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat voor installatie ?
Wat voor LPG installatie heb je? "G3" is iets wat op je kenteken staat, het zegt niets over je installatie. Als je Vialle LPi hebt, doet hij het (niet starten) alleen op benzine omdat LPi altijd op benzine start en dan overgaat op LPG. Scheelt weer foutzoeken, je hoeft alleen naar het benzine systeem te kijken. Regel is: Eerst op benzine OK, dan LPG storingen oplossen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 08:08 #1220845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Ik dacht dat een G3 installatie altijd eerst op benzine startte, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Mijn Volvo start wel altijd eerst op benzine en het is dus inderdaad een benzine probleem.
Vandaag maar weer eens een garage bezoeken.

Karel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 08:31 #1220847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic administratief

KarelB schreef : Ik dacht dat een G3 installatie altijd eerst op benzine startte, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Het zou kunnen, dat G3 installaties altijd op benzine starten. Maar dan niet omdat het G3 is, maar omdat de installaties die G3 vermelding kunnen krijgen dat nodig hebben/doen. G3 is iets puur administratiefs.Overigens kunnen dezelfde installaties een G of een G3 op het kenteken hebben staan, zelfs in dezelfde auto's. Voor vragen hier is het handiger om een installatie + type te vermelden. Bijvoorbeeld Vialle LPi of Prins VSI.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 12:49 #1220859 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Relais
Dit soort storingen heeft vaak te maken met een relais. Bij afkoeling of verwarming treedt er verandering in de contacten op.
De bdp-sensor kan ook hele rare storingen veroorzaken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 22:42 #1221027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic condensator
zit er nog een condensator bij de verdeler??

Peter

Lobbes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2012 14:31 #1357684 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic startprbleem warme motor
Hoi karel, ik heb nu hetzelfde probleem als jij 4 jaar geleden....kun je nog even met ons allen delen hoe je probleem opgelost is, ik heb t over het niet starten met een warm motorblok..Hartelijke groet, Ruud

Moderators: Jerry Stam