Romax einddemper

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 20:23 #1071222 door V700 register
Romax einddemper is gemaakt door V700 register
Allen,
Iemand een (gebruikers) ervaring met een romax einddemper? Mijn demper is nu echt behoorlijk aan het lekken,en het is geen weer om te klussen voor iemand zonder brug of garage,dus besteed ik het uit.
Op mijngarage.nl (waar ik ervaring mee heb), wordt in de offerte gepsroken over een romax uitlaat,vandaar mijn vraag.
En,NEE, ik ga niet (liever) naar de volvo dealer,ik wil een einddemper met krul.
groet,
Mischa

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 02:33 #1220622 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Origineel
Aftermarket is niet per defenitie slechter, korte stukken rijden vreet eind dempers.
Origineel past beter en is goed van kwaliteit.
RVS, dan ben je er vanaf (theoretisch)zal op den duur ook wel gaan scheuren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 14:56 #1220626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic origineel
De originele einddemper is niet meer leverbaar voor de 960 (1991-1994). De einddemper voor de 960 (1995-1998) vindt ik persoonlijk niet mooi staan op het eerste 960 model.
Vandaar de keuze voor een aftermarket uitlaat,ik wil een demper met krul.
Volgende week gaat er de nieuwe uitlaat onder , en <u>romax = walker</u> .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 14:58 #1221192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Andre, zou je daar wat
Hé Andre,
zou je daar wat verder op in kunnen gaan waarom korte stukjes einddempers vreet? Gewoon interesse hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 15:08 #1221196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vocht
Vocht maakt het niet beter. Je krijgt vaker vocht in de uitlaat, wat bij een kort ritje niet volledig verdampt. Dat blijft staan en versnelt het van binnenuit doorrotten. Als je 100x 5km rijdt, heb je 100x vocht. Rijdt je maar 2x 250km, heb je maar 2x vocht, de "snelwegkilometers" zijn dus duidelijk in het voordeel :). En ik denk dat uitzetten/krimpen tgv opwarmen/afkoelen ook niet fantastisch is voor de lasnaden en de galvanische bescherming. En ook dat heb je bij korte ritjes veel vaker bij dezelfde kilometers dan bij lange ritten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 15:13 #1221197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vocht
Vocht maakt het niet beter. Elke keer als je een auto warm wegzet, slaat vocht uit de lucht neer op de warme oppervlakken op de uitlaat. Dit zie je soms aan druppels die uit de uitlaat druppelen als je net hebt gestart, of aan de witte waterdamp wolken als je met koude motor wegrijdt. Als je 100x 5km rijdt, heb je 100x vocht. Rijdt je maar 2x 250km, heb je maar 2x vocht, de "snelwegkilometers" zijn dus duidelijk in het voordeel :). Het vocht wat neerslaat blijft gemakkelijk staan en versnelt het wegrotten van binnenuit. Zeker als het niet helemaal kan verdampen (bij echt korte ritjes) verzamelt zich steeds meer water. En ik denk dat uitzetten/krimpen tgv opwarmen/afkoelen ook niet fantastisch is voor de lasnaden en de galvanische bescherming. En ook dat heb je bij korte ritjes veel vaker bij dezelfde kilometers dan bij lange ritten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 08:09 #1223255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zuur
Er zit in benzine een aantal ppm zwavel , bij verbranding hiervan wordt SO2 gevormd,dit lost dan weer op in het condens in de koude einddemper. Dit vormt H2SO3,<u>zwaveligzuur</u> (niet te verwarren met zwavelzuur). Dit is weliswaar een zwak zuur , maar de reactiviteit/corrosiviteit neemt toe naarmate de temperatuur toeneemt,dit zal de levensduur van de einddemper bekorten.
groet,
Mischa

Moderators: Jerry Stam