welke versnellingsbakken passen? of zijn het best geschikt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 21:11 #1071160
door V700 register
welke versnellingsbakken passen? of zijn het best geschikt? is gemaakt door V700 register
goedendag,
ik zit met een klein probleem.
mijn versnellings bak is kapot, vraag me niet hoe ik het voor elkaar krijg.
nu ben ik dus op zoek naar een andere bak, alleen heb geen idee wat voor 1 ik er nu onder heb liggen.
ik rijd een volvo 740 uit '88,heb een 4-bak met overdrive en kwa motor een B200ET
welke versnellingsbakken passen hier allemaal op? dan weet ik waar ik naar kan zoeken

met vriendelijk groet
ik zit met een klein probleem.
mijn versnellings bak is kapot, vraag me niet hoe ik het voor elkaar krijg.
nu ben ik dus op zoek naar een andere bak, alleen heb geen idee wat voor 1 ik er nu onder heb liggen.
ik rijd een volvo 740 uit '88,heb een 4-bak met overdrive en kwa motor een B200ET
welke versnellingsbakken passen hier allemaal op? dan weet ik waar ik naar kan zoeken

met vriendelijk groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 22:31 #1220208
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic staat in je VIN-code
Het type versnellingsbak staat in je VIN-code verwerkt.
Gebruik eventueel de zoekfunctie om te herleiden hoe je die code moet lezen.
Gebruik eventueel de zoekfunctie om te herleiden hoe je die code moet lezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 22:50 #1220213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic M46
Een 4 + OD is een M46
Die kun je er zo weer onder schroeven, bewaar wel de OD bak, die willen ook nog wel eens kapot gaan.
Je kan ook voor een latere M90 gaan, alleen moet je dan wel de hele aandijfas meenemen want die bak is ongetwijfeld iets korter dan een M46 + OD bak.
Qua overbrengingsverhoudingen weet ik niet wat er veranderd tussen die twee genoemde bakken.
En zoals Mark al schreef, zoek even op "VIN Decoder"
Dan kun je zie hoe je aan hyet chassisnr het versnellingsbak type herkent.
(Oh ja, een M90 is een echte 5 bak, geplaatst in de meeste 940'ers)
Die kun je er zo weer onder schroeven, bewaar wel de OD bak, die willen ook nog wel eens kapot gaan.
Je kan ook voor een latere M90 gaan, alleen moet je dan wel de hele aandijfas meenemen want die bak is ongetwijfeld iets korter dan een M46 + OD bak.
Qua overbrengingsverhoudingen weet ik niet wat er veranderd tussen die twee genoemde bakken.
En zoals Mark al schreef, zoek even op "VIN Decoder"
Dan kun je zie hoe je aan hyet chassisnr het versnellingsbak type herkent.
(Oh ja, een M90 is een echte 5 bak, geplaatst in de meeste 940'ers)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 23:06 #1220223
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ehm...
Je hebt verschillende types. Het P type (vanaf modeljaar 1987), het J type (tot modeljaar 1987) en (jawel) het P/J type (tussenmodel). Daarnaast is de flens vaak verschillend op de uitgaande as. Dit kan een flens met 3 schroefgaten, met vier of met 6 gaten. Ook de aansluiting van de bak kan verschillen. Dit omdat de bakken én op diesels én op benzine versies leverbaar was. Verder is de versnellingsbaksteun + rubber vaak verschillend van elkaar.
Ik had onder mijn 740 16v een P/J type maar heb nu (met enige aanpassingen) een P type eronder hangen. Eén voordeel uiteindelijk past het allemaal. En met een beetje handigheid en geduld zijn de bakken prima aan te passen voor de auto.
Ik heb nog een M46 liggen waarvan de 1e en 2e versnelling niet meer werken (heeft maar 180 000 km gelopen). Je mag hem zo hebben, anders breng ik hem naar de sloop.
Groet, Roderik
Ik had onder mijn 740 16v een P/J type maar heb nu (met enige aanpassingen) een P type eronder hangen. Eén voordeel uiteindelijk past het allemaal. En met een beetje handigheid en geduld zijn de bakken prima aan te passen voor de auto.
Ik heb nog een M46 liggen waarvan de 1e en 2e versnelling niet meer werken (heeft maar 180 000 km gelopen). Je mag hem zo hebben, anders breng ik hem naar de sloop.
Groet, Roderik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2008 21:27 #1220307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeer hartelijk dank voor de
zeer hartelijk dank voor de snelle informatie, dan weet ik waar ik naar opzoek kan

Moderators: Jerry Stam