De slangen die aan de tank zitten. Hoe zijn die?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 00:29 #1071148
door Mathy van Nisselroy
De slangen die aan de tank zitten. Hoe zijn die? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik wil, zoals menigeen inmiddels al zal weten, de 60 liter tank uit m'n 945 van modeljaar 199, vervangen door een 75 liter tank uit een 945 van modeljaar 1996.
Daarvoor moet ik een aantal onderdelen bestellen, die anderes zijn bij de grotere tank.
Maar nu het probleem:
Ik heb de plaatjes van de leidingen van de tank naar de motor en terug bekeken. Zowel de plaatjes uit Vadis die ik via dit forum mocht ontvangen, als de plaatjes op m'n microfiches.
Het gaat hierbij uiteraard vooral om de leidingen die direkt op de tank zitten.
Bij de modellen met 75 liter tank, worden voor beide leidingen (die van tank naar motor en die van motor naar tank) de gebruikte bestelnummers getoond. Maar voor de modellen met de 60 liter tank lijkt het erop, dat er maar voor een van beide leidingen bestelnummers genoemd worden. Of het zou zo moeten zijn, dat bij beide leidingen, dezelfde onderdelen gebruikt worden. Helaas is dit echter uit de benodigde aantallen die genoemd worden, niet op te maken.
Heeft iemand een idee of beide leidingen bij de 60 liter tank hetzelfde zijn? Of zijn de leidingen bij de 60 en de 75 liter tank identiek?
Omdat het om korte stukjes (onder een meter in totaal) gaat, zou ik, o.a. ook omdat slangen en klemmen door de jaren heen waarschijnlijk wel wat geleden hebben, natuurlijk gewoon de slangen kunnen vervangen. Maar dan zou het wel prettig zijn als ik wist waarmee.
groetjes
Mathy (die de andere onderdelen alvast gaat bestellen)
Ik wil, zoals menigeen inmiddels al zal weten, de 60 liter tank uit m'n 945 van modeljaar 199, vervangen door een 75 liter tank uit een 945 van modeljaar 1996.
Daarvoor moet ik een aantal onderdelen bestellen, die anderes zijn bij de grotere tank.
Maar nu het probleem:
Ik heb de plaatjes van de leidingen van de tank naar de motor en terug bekeken. Zowel de plaatjes uit Vadis die ik via dit forum mocht ontvangen, als de plaatjes op m'n microfiches.
Het gaat hierbij uiteraard vooral om de leidingen die direkt op de tank zitten.
Bij de modellen met 75 liter tank, worden voor beide leidingen (die van tank naar motor en die van motor naar tank) de gebruikte bestelnummers getoond. Maar voor de modellen met de 60 liter tank lijkt het erop, dat er maar voor een van beide leidingen bestelnummers genoemd worden. Of het zou zo moeten zijn, dat bij beide leidingen, dezelfde onderdelen gebruikt worden. Helaas is dit echter uit de benodigde aantallen die genoemd worden, niet op te maken.
Heeft iemand een idee of beide leidingen bij de 60 liter tank hetzelfde zijn? Of zijn de leidingen bij de 60 en de 75 liter tank identiek?
Omdat het om korte stukjes (onder een meter in totaal) gaat, zou ik, o.a. ook omdat slangen en klemmen door de jaren heen waarschijnlijk wel wat geleden hebben, natuurlijk gewoon de slangen kunnen vervangen. Maar dan zou het wel prettig zijn als ik wist waarmee.
groetjes
Mathy (die de andere onderdelen alvast gaat bestellen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 01:12 #1220122
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Universeel
Kan je niet volstaan met universele brandstofslang bij de automaterialen handel?
Met bijbehorende ABA mini slangklemmen.
NB ik vind een afgeknipt stukje slang+klemmen, in een Volvo zakje, schoftig duuuur........
Met bijbehorende ABA mini slangklemmen.
NB ik vind een afgeknipt stukje slang+klemmen, in een Volvo zakje, schoftig duuuur........
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 01:30 #1220124
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Afmetingen
Hallo Andre
Dan zou ik nog graag van te voren weten hoe lang ie ongeveer moet zijn en welke binnendiameter hij moet hebben. En dat liefst zonder aan mijn auto iets te demonteren, want als het kapot gaat moet ik tijd vinden om naar de automaterialenhandel te fietsen. En met twee parttime jobs (waarbij ik bij de eerste een geur op pik, die ik me bij de tweede niet kan permiteren) is dat niet gemakkelijk.
groetjes
Mathy
Dan zou ik nog graag van te voren weten hoe lang ie ongeveer moet zijn en welke binnendiameter hij moet hebben. En dat liefst zonder aan mijn auto iets te demonteren, want als het kapot gaat moet ik tijd vinden om naar de automaterialenhandel te fietsen. En met twee parttime jobs (waarbij ik bij de eerste een geur op pik, die ik me bij de tweede niet kan permiteren) is dat niet gemakkelijk.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 01:40 #1220126
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Geur op pik?
Ik heb vorig jaar ca 50 nachten in Van d'r Valk Stein geslapen, Geur op Pik?
Als Zuid-Hollander weet ik niet wat je bedoeld, geur van pik, kan ik me iets bij voorstellen.
De does in Stein op de kamer is overigens prima.
Als Zuid-Hollander weet ik niet wat je bedoeld, geur van pik, kan ik me iets bij voorstellen.
De does in Stein op de kamer is overigens prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 08:13 #1220135
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vadis
In Vadis staat links een plaatje en rechts een onderdelenlijst. Niet alle nummers uit het plaatje worden benoemd in de onderdelenlijst, wat je niet nodig hebt voor die betreffende uitvoering (type, motor, bak, bouwjaar, uitvoering etc) wordt niet getoond in de lijst. Helpt dat ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 21:10 #1220195
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Helaas
Moderators: Jerry Stam