Hoe komt water naar de koplampwissers?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 16:23 #1071121 door V700 register
Hoe komt water naar de koplampwissers? is gemaakt door V700 register
Volvisten,
Vandaag heb ik mijn koplampwissers opnieuw gemonteerd. Door mij volstrekt onduidelijke redenen waren de beide wissers 180 graden gedraaid. Ze stonden dus in rust naar binnen gericht en áls ze draaiden, deden ze dat over spatbord hun rondjes (de bijbehorende krassen zijn achtergebleven....). Ik heb de wisserarmpjes losgehaald en opnieuw gemonteerd in de juiste stand en nu werken deze weer naar behoren.
De sproeierfunctie wil echter niet. Ik heb het T-stuk achter de grille losgehad, maar uit de 'dikke' aanvoerslang komt geen water als de wissers bekrachtigd worden. Wie weet hoe het water uit het reservoir bij de sproeiers moet komen? Zijn er twee pompjes, of werken de koplampwissers op de pomp van het voorruit? In de Vadis zie ik maar 1 pompje, hoe werkt dit systeem????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 16:52 #1219959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ze
Werken op de pomp van de voorruit.
Je hebt twee pompjes
Een voor achterruit
Een voor de voorruit en koplamp wissers.
Als je de voorruit sproeit sproeit ook de koplamp wisser.
Zit er soms ergens een knik in slangetje.
Of nog wat veel lucht als je het los heb gehad ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 17:30 #1219960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knikje waarschijnlijk
Frits,
dank voor je reactie. Het zal een knikje zijn achter de linker koplamp. In het zichtbare stuk zat geen knik, het was te koud om op m'n rug op de straat te gaan liggen om het verborgen stuk te bekijken. Nu is het te koud, te donker én te nat, dus dat wordt ergens komende week!

Moderators: Jerry Stam