Ruitenwissers bewegen bij inschakelen groot licht of richtingaanwijzer, 780.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2008 23:33 #1071070
door V700 register
Ruitenwissers bewegen bij inschakelen groot licht of richtingaanwijzer, 780. is gemaakt door V700 register
Hallo Volvoliefhebbers,
Vanavond nam ik de 780 (1990) mee naar de ALV van de regionale autosportclub.
Bij het inschakelen van het groot licht bewogen de ruitenwissers een paar keer heen en weer. Daarna nog een paar keer geprobeerd en iedere keer bewogen de wissers tussen de 2 en 5 keer.
Op de terugweg bleek dit ook te gebeuren bij het inschakelen van de richtingaanwijzer, maar na 5 minuten rijden was het probleem ineens verdwenen, zowel bij grootlicht als richtingaanwijzer.
De auto is niet vochtig van binnen en rijdt enkele keren per week.
Ben erg benieuwd of iemand een tip heeft.
Groeten,
Arthur
Vanavond nam ik de 780 (1990) mee naar de ALV van de regionale autosportclub.
Bij het inschakelen van het groot licht bewogen de ruitenwissers een paar keer heen en weer. Daarna nog een paar keer geprobeerd en iedere keer bewogen de wissers tussen de 2 en 5 keer.
Op de terugweg bleek dit ook te gebeuren bij het inschakelen van de richtingaanwijzer, maar na 5 minuten rijden was het probleem ineens verdwenen, zowel bij grootlicht als richtingaanwijzer.
De auto is niet vochtig van binnen en rijdt enkele keren per week.
Ben erg benieuwd of iemand een tip heeft.
Groeten,
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2008 08:23 #1219630
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa ?
Misschien een massa probleem ? Of doorgesleten draadjes ? Op zich vreemd, dat de grootlicht/richtingaanwijzer (links) de ruitenwisser triggert (rechts).
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2008 09:04 #1219634
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet zo vreemd
Niet zo vreemd als je denk. Ik verwacht namelijk, dat de relaistray de boosdoener is, en dat er toch even wat overslag tussen twee naast elkaar zittende relais is.
Advies: zo snel mogelijk de relaistray bereikbaar maken, er uit trekken, en inspecteren wat er aan de hand is. Kijken of er geen schade aan de relaisvoeten of tray (ook de onderkant!) zelf is, en als dat niet het geval is, de relais er een voor een uittrekken en terugzetten met wat contactspray.
Snel doen, want het zou niet de eerste auto zijn die uitbrandt door een electrisch probleem op die plaats...
Advies: zo snel mogelijk de relaistray bereikbaar maken, er uit trekken, en inspecteren wat er aan de hand is. Kijken of er geen schade aan de relaisvoeten of tray (ook de onderkant!) zelf is, en als dat niet het geval is, de relais er een voor een uittrekken en terugzetten met wat contactspray.
Snel doen, want het zou niet de eerste auto zijn die uitbrandt door een electrisch probleem op die plaats...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2008 10:44 #1219638
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afslaan
ik had met mijn 780 een tijdje gehad dat de motor afsloeg als ik met mijn grootlicht knipperde...: het bleek sluiting in het circuit te zijn, veroorzaakt door bedrading naar de rechterkoplamp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2008 11:05 #1219642
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Is denk ik toch een massa probleem. Toen ik onlangs mijn mistlampen monteerde heb ik wat draden anders aangesloten op de massapunten, en toen had ik hetzelfde. Seinen met grootlicht had als resultaat dat de ruitenwissers voor en achter gingen wissen, en niet meer uitgingen. Even de massapunten schoonmaken en opnieuw aansluiten verhielp het probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2008 22:32 #1222389
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, het was de massa
Bedankt voor de tips, het was de massastekker van de rechterkoplampunit.
Alles werkt weer OK.
Groeten,
Arthur
Alles werkt weer OK.
Groeten,
Arthur
Moderators: Jerry Stam