vervangen accu

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2008 19:11 #1071000 door V700 register
vervangen accu is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een volvo 940 break uit 1994. Vanochend startte de wagen moeilijk. Duidelijk omdat de accu te weinig power had. Na een half uurtje rijden startte de wagen nog moeilijk en later helemaal niet meer. De accu is kapot of leeg.
Nu wilde ik de accu vervangen, maar zodra ik aan de rode (moet eerst?) kabel begin te sleutelen gaat er een alarm af. Ik heb daarop de zekeringen voor audio verwijderd. En voila: alarm is gestopt, maar nu bij het loskoppelen van de rode kabel klinkt er een ander onheilspellend geluid, dat me zo heeft doen schrikken dat ik niet verder durfde. Dat geluid is steeds dezelfde toon en gaat van traag naar steeds sneller. Tevens krijg ik vonken bij het losdraaien.
Is dit herkenbaar voor iemand? Ben zelf totaal onbekend met autotechniek, maar dit werkje leek me niet zo moeilijk, wel??  
En hoe kan ik weten of de batterij of de dynamo kapot is?
Hoop dat iemand kan helpen.

Groeten
Placo 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2008 20:05 #1219139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ten eerste moet je eerst de
Ten eerste moet je eerst de MIN pool loshalen. Als je namelijk de PLUS pool eerst loshaalt kun je bij het losdraaien met het gereedschap tegen de carosserie komen, wat kortsluiting veroorzaakt (en ook gevaarlij...).
Bij het monteren van de accu eerst de PLUS pool vastzetten (dan is het niet erg als je tegen de carosserie komt) en dan de MIN pool. 
Over die geluiden... Heb je een alarminstallatie?
Je kunt de spanning op de accu meten als de motor draait, om te kijken of de dynamo nog in orde is. 
Verder heb ik geen idee
Groet,
Philip

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-11-2008 21:14 #1219151 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Accu los halen
Probeer eens door met de contactsleutel de zaak op "contact" te zetten. Direct hierna de zaak weer van het contact af te zetten.
Binnen 15 seconden de minkabel van de accu afhalen. Op die manier schakel je het alarm er af.
m.vr.Volvo gr.
Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 14:56 #1219192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervangen accu, alarm uitschakelen
zal dat eens proberen zodra ik tijd heb,..
Er zit inderdaad een auto alarm op de wagen en ik heb daar een sleuteltje voor ook, maar geen idee waar ik dat moet insteken. Rechts bij de voorruit zit een tester voor het alarm, maar geen plek om een sleutel in te steken??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 15:01 #1219194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sleuteltje ?
Daarmee kun je het alarm de-activeren door in de sirene het sleuteltje te steken. Kijk maar eens goed want ik verwacht dat in de kap van de sirene een sleutelgat zit.

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-11-2008 23:02 #1219275 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Accu los halen
Misschien dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest in mijn poging om je te helpen. Ik doe het in ieder geval op deze manier bij mijn 945 van 1997 als ik de accu demonteer en daarbij het alarm moet uitschakelen.
Maar de bevestiging van de accukabels los van de accu zonder ze te verwijderen. Steek de contactsleutel in het contactslot en draai de contactsleutel op "contact". Draai direct hierna de contactsleutel weer terug. Je kunt nu binnen 15 seconden de accukabels los halen zonder dat het alarm in werking gaat .
Ik hoop dat  het je op deze manier lukt.
m.vr.Volvo gr.
Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 21:21 #1219358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welja, kreeg het alarm niet
Welja, kreeg het alarm niet af via instructies en even op de tanden moeten bijten (op de oren moeten duwen) bij het vervangen. Vervangen accu gelukt en kan weer rijden.
Jullie allen bedankt voor de info!
 Groeten
Placo 

Moderators: Jerry Stam