Cruise control en diagnosebox A (geen B)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2008 20:49 #1070909
door Mathy van Nisselroy
Cruise control en diagnosebox A (geen B) is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik heb even de spullen voor m'n cruise control bekeken en alvast even de inbouwhandleiding doorgelezen. Tot m'n verbazing wordt het diagnosekabeltje bij auto's met maar één diagnosebox helemaal niet aangesloten.
Voor zover ik weet, zitten er in de eerste (of enige) diagosebox maar twee aansluitingen. Namelijk de ECU op pin 2 en de EZK op pin 6. De ECC zal ook nog wel een pin nodig hebben indien aanwezig, net als misschien het ABS. Maar waarom zou ik niet een van de twee andere gaatjes kunnen gebruiken?
BTW is er een gaatje, waar echt nooit wat in zit? Waar ik dus het gele draadje van de cruise controle in kan pluggen?
groetjes
Mathy
Ik heb even de spullen voor m'n cruise control bekeken en alvast even de inbouwhandleiding doorgelezen. Tot m'n verbazing wordt het diagnosekabeltje bij auto's met maar één diagnosebox helemaal niet aangesloten.
Voor zover ik weet, zitten er in de eerste (of enige) diagosebox maar twee aansluitingen. Namelijk de ECU op pin 2 en de EZK op pin 6. De ECC zal ook nog wel een pin nodig hebben indien aanwezig, net als misschien het ABS. Maar waarom zou ik niet een van de twee andere gaatjes kunnen gebruiken?
BTW is er een gaatje, waar echt nooit wat in zit? Waar ik dus het gele draadje van de cruise controle in kan pluggen?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2008 21:14 #1218417
door V700 register
Op A zit dan, Automaat, Brandstofinjectie, Ontstekingscomputer, ABS en nog 1 ding waar ik niet op kan komen.
Als je niet van plan bent een automaat te plaatsen, kan ie dus daarin.Mocht je je vergist hebben, is ie er heel makkelijk (zonder palletjes/pinnetjes/haakjes of zo) weer uit te halen en te verplaatsen.
Ik zoek het even op.
Beantwoord door V700 register in topic Ja, precies.
Meestal zitten in box B de accessoires en in A zitten de af fabriek spullen.Volgens mij zit dus Memory-Seats en Cruise Control normaal dus op B.Mathy schreef : Maar waarom zou ik niet een van de twee andere gaatjes kunnen gebruiken?
Op A zit dan, Automaat, Brandstofinjectie, Ontstekingscomputer, ABS en nog 1 ding waar ik niet op kan komen.
Als je niet van plan bent een automaat te plaatsen, kan ie dus daarin.Mocht je je vergist hebben, is ie er heel makkelijk (zonder palletjes/pinnetjes/haakjes of zo) weer uit te halen en te verplaatsen.
Ik zoek het even op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2008 21:29 #1218419
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.
Ik zag alleen in het schema van de GLE, dat er een 8-polige connector moet zitten, wat volgens mij niet klopt, maar goed.
2 - Green-White - Regina Brandstofinjectie4 - Blue - Zekering 3 6 - Yellow-Red - Injectiecomputer8 - Black - Massa
Ik zou hem gewoon op een lege plek zetten, mocht het ooit anders moeten, is het een appeltje-eitje.
(CC zelf ingebouwd, en uitgebouwd, vandaar de ervaring ermee.)
2 - Green-White - Regina Brandstofinjectie4 - Blue - Zekering 3 6 - Yellow-Red - Injectiecomputer8 - Black - Massa
Ik zou hem gewoon op een lege plek zetten, mocht het ooit anders moeten, is het een appeltje-eitje.
(CC zelf ingebouwd, en uitgebouwd, vandaar de ervaring ermee.)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2008 23:09 #1218447
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nummering
Hallo Bas
Ik ben nog even naar de auto gelopen om de nummering van de gaatjes van de diagnosebox te bekijken:
1-2-35-6-7
4 en 8 zitten dus onder het lichtje en het knopje.
Ik neem aan, dat er nooit een diagnoseapparaat is geweest, dat in alle zes de gaatjes tegelijk geprikt wordt?
groetjes
Mathy
Ik ben nog even naar de auto gelopen om de nummering van de gaatjes van de diagnosebox te bekijken:
1-2-35-6-7
4 en 8 zitten dus onder het lichtje en het knopje.
Ik neem aan, dat er nooit een diagnoseapparaat is geweest, dat in alle zes de gaatjes tegelijk geprikt wordt?
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam