Deurslot werkt niet meer.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2008 20:02 #1070818 door Piet van der Plas
Deurslot werkt niet meer. is gemaakt door Piet van der Plas
Vanmorgen (in het donker en de regen) wilde het passagiersportier van mijn V90 niet meer sluiten.
De deur valt wel in het slot, maar je kunt hem gewoon weer open trekken.
Het plaatje met gleuf in het slot op de portier dat de beugel op de stijl vastgrijpt, kan ik met mijn vinger zonder weerstand draaien. En dat hoort niet natuurlijk.
Ik hou de deur voorlopig maar met een spanband gesloten (dezelfde spanband waarmee ik 2 maanden geleden de achterklep van mijn vrouw's 940 moest openen toen de greep afgebroken was).
Heeft iemand tips wat er aan de hand kan zijn of waar ik op moet letten bij demontage van het slot? Het is niet echt fijn weer om op straat te gaan prutsen aan een slot.
 Bedankt,
 Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2008 14:41 #1217863 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic In de FAQ vond ik
In de FAQ vond ik gisteravond het volgende:
One problem that affects 700 and 900 series cars as they get older is the doorlock failing to latch, or, worse,opening to the first 'safety' position whilst driving along. If this happens,you can often repair this by simply replacing the'outer' part of the door lock with one from a scrap car. The 'outer' contains return springs, latches etc, and is a sealed unit - it is held on by two 'torx' screws, and can be removed in seconds.
Tijdens een droog moment vanmorgen de betreffende unit verwijderd. De twee torx schroeven zaten wel heel erg vast, dus moest ik een klemtang op de torx-schroevedraaier zetten. Daar kon mijn bouwmarkt-torx dus niet tegen en kon ik eerst een nieuwe gaan kopen in een gereedschapswinkel. Eenmaal gedemonteerd leek de unit goed te werken, dus ook maar even de unit van het achterportier verwijderd en voor gemonteerd. En toen werkte die ook niet.
Weer gedemonteerd en nog eens goed gekeken. Aan de unit zit een ontgrendel-pin die in het portier steekt. Als je de deur met een handgreep open doet dan wordt die pin opgetild door een beugeltje aan de binnenzijde van het portier. En dat beugeltje kwam bij het voorportier niet helemaal meer naar beneden in ruststand.
Dus toen maar begonnen de portier-bekleding los te halen. Beetje rommelen bij het verwijderen en ineens hoor ik een klik en zie ik dat het beugeltje weer mooi naar beneden was geschoten! Een paar keer geprobeerd en het bleef goed gaan. Bekleding weer vastgezet, unit weer gemonteerd en een paar keer uitgeprobeerd. Het werkt voorlopig weer zoals het hoort. Inmiddels was het weer gaan regenen dus voorlopig kijk ik het even aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam