auto stuurt zwaar(der) naar 2 kanten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2008 00:27 #1070698
door V700 register
auto stuurt zwaar(der) naar 2 kanten is gemaakt door V700 register
Sinds enkele weken merk ik dat mijn baksteen zwaarder begint te sturen, naar beide kanten.Als de auto warm is, gaat het iets beter.
Nu is het nooit zo geweest dat ik met mijn pink kon sturen, maar het is nu toch wel redelijk vermoeiend.De stuurbekrachtiging werkt nog wel (ben wel eens gesleept zonder omdat brandstof op was en dat is pas zwaar) maar het is niet optimaal.
Wat ik al gedaan heb:
- snaarspanning gecontroleerd; slipt niet en straat strak.- vloeistof niveau gemeten; staat netjes tussen min en max streepjes.- bandenspanning; is in orde.
Ik heb vorig jaar, vanwege een lek, het grootste deel van de vloeistof vervangen (door steeds aan te vullen) door een willekeurig merk ATF van een Total tankstation.Die fles heb ik gekocht om destijds thuis te komen ivm het lek. Het lek is gedicht en heb de vloeistof aangevuld met dezelfde ATF.
Het niveau is sindsdien niet meer gedaald en alles lijkt droog; ik heb dus geen lek.
Is mijn pomp op? Of mijn stuurhuis? Of kan ik toch nog beter eens investeren in een goede fles ATF?En welke ATF is aan te bevelen?
Km stand is overigens ruim 307.000.
Nu is het nooit zo geweest dat ik met mijn pink kon sturen, maar het is nu toch wel redelijk vermoeiend.De stuurbekrachtiging werkt nog wel (ben wel eens gesleept zonder omdat brandstof op was en dat is pas zwaar) maar het is niet optimaal.
Wat ik al gedaan heb:
- snaarspanning gecontroleerd; slipt niet en straat strak.- vloeistof niveau gemeten; staat netjes tussen min en max streepjes.- bandenspanning; is in orde.
Ik heb vorig jaar, vanwege een lek, het grootste deel van de vloeistof vervangen (door steeds aan te vullen) door een willekeurig merk ATF van een Total tankstation.Die fles heb ik gekocht om destijds thuis te komen ivm het lek. Het lek is gedicht en heb de vloeistof aangevuld met dezelfde ATF.
Het niveau is sindsdien niet meer gedaald en alles lijkt droog; ik heb dus geen lek.
Is mijn pomp op? Of mijn stuurhuis? Of kan ik toch nog beter eens investeren in een goede fles ATF?En welke ATF is aan te bevelen?
Km stand is overigens ruim 307.000.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2008 07:20 #1216895
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Kijk ook eens naar de
Kijk ook eens naar de kruiskoppeling. Je klachten lijken op wat ik met mijn 960 heb gehad. Een kruiskoppeling is gelukkig niet zo duur als een stuurhuis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2008 18:29 #1216949
door V700 register
Is op enige wijze na te gaan of het versleten is? En iemand die kan uitleggen waarom het sturen zwaarder gaat als zo'n ding versleten is?Als het is wat ik denk dat het is, dan heb ik 'm overigens vorig jaar nog een dikke lik vet gegeven.Ik smeer altijd alle draaiende delen die ik tegenkom
Beantwoord door V700 register in topic Die kruiskoppeling...
Die kruiskoppeling is dat ding dat ergens op zo'n 30cm (zo uit het hoofd) boven het stuurhuis zit?astax schreef : Kijk ook eens naar de kruiskoppeling. Je klachten lijken op wat ik met mijn 960 heb gehad. Een kruiskoppeling is gelukkig niet zo duur als een stuurhuis.
Is op enige wijze na te gaan of het versleten is? En iemand die kan uitleggen waarom het sturen zwaarder gaat als zo'n ding versleten is?Als het is wat ik denk dat het is, dan heb ik 'm overigens vorig jaar nog een dikke lik vet gegeven.Ik smeer altijd alle draaiende delen die ik tegenkom
Moderators: Jerry Stam