Kilometervreter heeft problemen...en apk vraagjes...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 13:36 #1070680 door V700 register
Hallo mensen. vooraleerst wil ik mededelen dat volvo en baasje verhuist zijn naar spijkenisse.
leuk is anders als je van het platte land komt. enigste file was een opstopping bij zierikzee in de zomerperiode.........zit hier toch wel heel anders....naja
goed. de problemen van de witte bunnykiller....
koelvloeistof.....toen ik de dop eraf draaide zat hij netjes tussen de min en max.....toen even open laten staan om de V-riemen te controlleren.... wil ik de dop terug draaien is de reservoir zo goed als leeg???!???waar kan dat spul gebleven zijn? moest er best wat bijgooien. meteen de olie gecontrolleerd op "Sludge" maar de olie ziet er netjes uit..... nadien ik alles bijgevuld had meteen maar de motor gestart.. maar rook niks vreemds. geen olie luchtje of dergelijke. wel veel condens.
dan de APK probleem. ik had een gat in de vloer bij de bestuurders zijde. is niet groot maar kan wel de grond zien...vloer was bijhoorlijk nat dus ging ik op onderzoek uit.
en een gat ontdekt bij de accubak. is helemaal doorgerot...
verder..wat zijn bij de 745 versie de zwakke punten? en waar moet ik voor vrezen?!?
alvast bedankt.
Groet, V745 en baasje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 13:49 #1216702 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Technisch... weinig
Maar ik geloof dat je het grootste probleem van de 740 serie ontdekt hebt... roest op de bodemplaat. Doordat de 7 serie de reputatie heeft roestvrij te zijn en de zichbare delen dat ook meestal we lzijn, wordt de bodemplaat vergeten.

Technisch is er echter weinig dat de wagen reddeloos maakt, hooguit niet rendabel voor de investering als je kijkt naar de dagwaarde ipv de kwaliteitswagen die je hebt na de investering...

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 13:52 #1216703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vocht
Last van veel vocht.
Kan je kachelkraan lek zijn zit bij sommige 740 binnen.
Of je kachelradiator is lek. Maar dan komt er meestal ook soort stoom uit je ventilator roosters.

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 23:06 #1216876 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Natte vloer
Ik heb 2 keer een 745 gehad met een hollandia schuifdak er in die hadden beide het zelfde probleem een natte vloer oorzaak was dat de afvoer slangen vanaf het schuifdak dus boven in los waren geraakt en het hemel water dus op een andere manier zijn weg naar beneden zocht met alle gevolgen van dien een gat in de vloer dus. Als de auto verder nog in goede staat is zo ik over wegen dit te laten herstellen dat is vaak toch goedkoper dan op zoek naar een andere.
 Groet Henk

Moderators: Jerry Stam