740 glt trekt niet(geen vermogen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2008 14:58 #1070295 door V700 register
740 glt trekt niet(geen vermogen) is gemaakt door V700 register

hallo,
ik heb een 740 glt met b234f 16v motor.
nou heb ik een raar probleem mijn auto trekt niet (geen vermogen) de ene dag rijd hij geweldig maar het kan ook zijn dat hij een week gewoon langzaam is.toen ik deze auto gekocht hebt was hij zeer sterk als je even doortrok werd je in de stoel gedrukt, maar nou is dat niet meer zo, zoals ik al zij de ene dag trekt hij goed is het net een tdi maar over het algemeen trekt hij niet. wat kan dit zijn? volgende spullen zijn er nieuw opgekomen brandstoffilter, lamdasonde, bougiekabels, rotor, verdelerkap. zou het misschien kunnen liggen aan de brandstofpomp of benzinedrukregelaar. er zijn trouwens geen foutcodes.
met vriendelijk groet Anné 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2008 15:09 #1214394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtfilter
Je zou eens kunnen kijken of een velletje schuimrubber wat normaal op het luchtfilter zit in de buis naar de motor is gezogen. Wat je ook kunt checken is of de schijf van de gasklep nog goed in het asje zit. Slang naar het gasklephuis even losmaken (die dikke) dan kun je er wel in kijken/voelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2008 22:50 #1214442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vermogens verlies
is er ook recentelijk een nieuwe distributieriem gemonteerd?
Zo ja, is dat wel goed gebeurd? Als er bij een of 2 nokkenas tandwielen de riem een tandje verkeerd staat heeft dat grote gevolgen voor het vermogen. Maar het kan best dat de motor nog wel gewoon kan draaien.
Bij een kapotte brandstofdrukregelaar krijgt de inspuitgallerij de volle pompdruk = 5bar, er staat dan dus 5bar op de injectoren i.p.v. 3bar geregelde druk. Gevolg: een te rijk mengsel bij minder dan volgas. De motor moet dan veel benzine verbruiken (1:6-8 i.p.v. 1:10-11)
Bi een (bijna) kapotte brandstof pomp of een verstopt vervuild brandstoffilter zal de werkdruk in de gallerij onder de 3bar zakken en zal inderdaar het vermogen bio volgas en hogere toeren niet meer aanwezig zijn maar dan zou ook de ECU op den duur een foutcode moeten opslaan.

Moderators: Jerry Stam