Ervaring met import uit Duitseland?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 00:34 #1070089
door V700 register
Ervaring met import uit Duitseland? is gemaakt door V700 register
Hee hello,

Heeft er iemand ervaring met import uit Duitseland??

Groetjes Joost

Heeft er iemand ervaring met import uit Duitseland??

Groetjes Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 08:20 #1213264
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In welk opzicht ?
In welk opzicht ? Moeilijkheden bij het RDW, aandachtspunten met het importeerproces of het aanbod ter import in duitsland ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 08:49 #1213265
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja hoor
www.broeren.net
voor een extra toelichting op een bepaald onderdeel mail je maar
voor een extra toelichting op een bepaald onderdeel mail je maar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 11:01 #1213272
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel simpel....
Een auto kopen in Duitsland is erg makkelijk.
De auto wordt daar afgemeld(moet de eigenaar doen),papieren meenemen,auto op een transporter zetten en meenemen.
Wil je de auto rijdend meenemen,dan even langs de duitse RDW,zit in iedere grote plaats en een exportkenteken kopen voor de auto.
Voor een bedrag van ongeveer €70,= is de auto dan voor 5 dagen geregistreerd en verzekerd,duurt een half uurtje om te regelen.
In Nederland een afspraak regelen bij de RDW,keuren,aangifte voor de BPM doen,zit in hetzelfde kantoor,eventuele BPM afrekenen en het kenteken komt een week later per post.
Er is niets spannends aan en iedereen kan het zelf.
De auto wordt daar afgemeld(moet de eigenaar doen),papieren meenemen,auto op een transporter zetten en meenemen.
Wil je de auto rijdend meenemen,dan even langs de duitse RDW,zit in iedere grote plaats en een exportkenteken kopen voor de auto.
Voor een bedrag van ongeveer €70,= is de auto dan voor 5 dagen geregistreerd en verzekerd,duurt een half uurtje om te regelen.
In Nederland een afspraak regelen bij de RDW,keuren,aangifte voor de BPM doen,zit in hetzelfde kantoor,eventuele BPM afrekenen en het kenteken komt een week later per post.
Er is niets spannends aan en iedereen kan het zelf.
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 21:40 #1213328
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Heel simpel
Het is inderdaad heel simpel als het om een auto gaat met Europese type goedkeuring en de Duitse papieren er nog bij zijn.
Een tijdelijk kenteken voor vijf dagen koste mij overigens 100 euro (in mei 2008). Overigens kun je een tijdelijk kenteken alleen op werkdagen krijgen of je moet het vooraf bestellen.
Roger
Een tijdelijk kenteken voor vijf dagen koste mij overigens 100 euro (in mei 2008). Overigens kun je een tijdelijk kenteken alleen op werkdagen krijgen of je moet het vooraf bestellen.
Roger
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 22:55 #1213334
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Heel simpel
Het is heel simpel heb kort geleden een 965 uit Duitsland gehaalt en de kosten voor het kort-kenteken was 98,--euro,s en dat was in 30 minuten klaar met platen er bij.
Groeten Henk Huisman
Groeten Henk Huisman
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2008 12:20 #1213368
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch goedkoper
DAt is grappig,vorige week was ik €70,= kwijt voor een 5-daags kenteken.
Nu had de verkoper dit voor mij geregeld dus kon direct wegrijden met de auto(omgeving Bonn/Köln)
Misschien verschilt het per regio???
Nu had de verkoper dit voor mij geregeld dus kon direct wegrijden met de auto(omgeving Bonn/Köln)
Misschien verschilt het per regio???
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2008 23:54 #1213502
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Soms ook duurder
Ik heb het verslag van Eric Bakker gelezen en die was meende ik 107,-- kwijt het zal wel per deelstaat wat verschillen.
Een kennis van mij heeft net een v70 in Berlijn gekocht en die was 97,-- kwijt ook voor 5 dagen.

Groeten Henk Huisman
Een kennis van mij heeft net een v70 in Berlijn gekocht en die was 97,-- kwijt ook voor 5 dagen.

Groeten Henk Huisman
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 08:47 #1213520
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in Nederland
vergeef me de vraag (na gister bij de DL-NL grens-fuik een douane en RDW-auto met camera gezien te hebben): eerst was het zo dat je met een Duits kenteken niet in Nederland mag rijden als Nederlander zijnde. Dat is dus niet meer het geval met dit export(Kurz?)-kenteken?
oja, nog dit: de auto mag officieel niet op de weg staan als het exportkenteken verlopen is en je nog geen eigen kenteken binnen hebt
oja, nog dit: de auto mag officieel niet op de weg staan als het exportkenteken verlopen is en je nog geen eigen kenteken binnen hebt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2008 14:35 #1213629
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mag tegenwoordig!
Sinds een jaar of zo kan je via internet 14 dagen vrijstelling krijgen van de BPM plicht. Dit moet je vooraf melden via internet op <a href="
www.belastingdienst.nl/variabel/bpm-vrijstelling/
" target="_blank">deze plek. Het probleem van het transport naar je eigen huis is dus verleden tijd! Alleen wel je DigiD code weten, anders sta je daar in het buitenland en kan je je auto niet melden!
Moderators: Jerry Stam