Druk rempedaal langzaam minder wanneer warm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 20:53 #1070083
door V700 register
Druk rempedaal langzaam minder wanneer warm is gemaakt door V700 register
Hallo,
Als ik zo'n 25 kilometer heb gereden, dan neemt langzaam de druk in het rempedaal af totdat de remdruk weg is.
Het vloeistofreservoir is gewoon nog helemaal vol. Het gaat dus pas mis als de boel goed warm is (behoorlijk wat file ook).
Het is goed te weten dat de auto de laatste 2 jaar heeft stilgestaan en misschien hooguit 150 km. heeft gereden.
Teveel vocht in de remvloeistof, de rembekrachtiger...iemand?
Groet,
Joost
Als ik zo'n 25 kilometer heb gereden, dan neemt langzaam de druk in het rempedaal af totdat de remdruk weg is.
Het vloeistofreservoir is gewoon nog helemaal vol. Het gaat dus pas mis als de boel goed warm is (behoorlijk wat file ook).
Het is goed te weten dat de auto de laatste 2 jaar heeft stilgestaan en misschien hooguit 150 km. heeft gereden.
Teveel vocht in de remvloeistof, de rembekrachtiger...iemand?
Groet,
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 21:01 #1213228
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Remcilinder.
Hallo Joost,
ik vrees dat je hoofdremcilinder aan revisie toe is. De rubber cupjes inwendig verouderen ongeacht gebruik of niet van de auto. Ook mijn MB had een paar jaar geleden dit verschijnsel ondanks dat de remolie in goede conditie was. Een revisiesetje voor de hoofdremcilinder was de oplossing. Natuurlijk wel eerst de remolie controleren op vocht, maar ik denk niet dat het dat is.
Succes en sterkte met het Volvo-loos zijn .
Groeten, Jan.
ik vrees dat je hoofdremcilinder aan revisie toe is. De rubber cupjes inwendig verouderen ongeacht gebruik of niet van de auto. Ook mijn MB had een paar jaar geleden dit verschijnsel ondanks dat de remolie in goede conditie was. Een revisiesetje voor de hoofdremcilinder was de oplossing. Natuurlijk wel eerst de remolie controleren op vocht, maar ik denk niet dat het dat is.
Succes en sterkte met het Volvo-loos zijn .
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 21:07 #1213229
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Conditie
Conditie van de remolie kun je oa bij Bosch Car Service bedrijven laten checken, zij houden er een soort thermometer-achtig ding in en dan gaat er een groen, oranje of rood ledje branden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 11:27 #1213274
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zou wel heel erg slechte
Er zou wel heel erg slechte remvloeistof in moeten zitten om geen remdruk meer te hebben!
Inderdaad zal de hoofdremcilinder wel kaduuk zijn. Ik zou niet gaan reviseren maar gewoon een nieuwe plaatsen. En ach, dan heb je daarna gelijk ook nieuwe remvloeistof.

Inderdaad zal de hoofdremcilinder wel kaduuk zijn. Ik zou niet gaan reviseren maar gewoon een nieuwe plaatsen. En ach, dan heb je daarna gelijk ook nieuwe remvloeistof.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 13:01 #1213285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diagnose
Moderators: Jerry Stam