Water onder de mat
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 20:39 #1070030
door Ton Visser (GAST)
Water onder de mat is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Geen nieuw item, toch een vraag hierover,
Het welbekende ventilatieluikje in de linker wielkast heb ik al eens gekit, en zover ik nu kan zien komt daar nu geen water meer doorheen.
Ik zie wel af en toe een druppel gaan in de vouw die daar net voor ligt en naar mijn idee komt het nu ergens hoger binnen.
Nu is er in het voorjaar een nieuw voorruit ingekomen, mijn eerste indruk is dan ook: dat lekt.
De vraag is nu: is er tussen het bekende ventilatieluikje in de linker wielkast en het voorruit nog een bekende plek waar regenwater kan binnenkomen of moet ik er inderdaad van uit gaan dat het voorruit niet helemaal goed afdicht?
Groeten,
Ton.
Het welbekende ventilatieluikje in de linker wielkast heb ik al eens gekit, en zover ik nu kan zien komt daar nu geen water meer doorheen.
Ik zie wel af en toe een druppel gaan in de vouw die daar net voor ligt en naar mijn idee komt het nu ergens hoger binnen.
Nu is er in het voorjaar een nieuw voorruit ingekomen, mijn eerste indruk is dan ook: dat lekt.
De vraag is nu: is er tussen het bekende ventilatieluikje in de linker wielkast en het voorruit nog een bekende plek waar regenwater kan binnenkomen of moet ik er inderdaad van uit gaan dat het voorruit niet helemaal goed afdicht?
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 21:41 #1213050
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
staat er<a href="/search/node/water" target="_blank"> HIER</a> wat bij voor je Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2008 13:25 #1213084
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Regenwater ?
Is het geur-, kleur- en smaakloos regenwater of geel/groenig, zoet ruikend water ? In het laatste geval is het mogelijk koelvloeistof wat via een lekke kachelkraan lekt. Kon in je eerste post niet lezen of je naar het soort vloeistof had gekeken.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2008 14:57 #1213086
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nee, het is duidelijk
Nee, het is duidelijk hemelwater Henk, koelvloeistof kan eigenlijk ook niet in de vouw bij de linker wielkast komen.
Maar tegelijkertijd ben ik er ook zeker van dat het niet via het deksel in de welbekende ventilatieopening komt en volgens mij is als het van hoger weg komt de enige mogelijkheid het ruit.
Ik denk dat ik van de week de lijsten er maar af haal, de paravan weg en het ruit vooral aan de bovenkant en de zijkant ga afdichten met kit, baat het niet enz.
Groeten,
Ton.
Maar tegelijkertijd ben ik er ook zeker van dat het niet via het deksel in de welbekende ventilatieopening komt en volgens mij is als het van hoger weg komt de enige mogelijkheid het ruit.
Ik denk dat ik van de week de lijsten er maar af haal, de paravan weg en het ruit vooral aan de bovenkant en de zijkant ga afdichten met kit, baat het niet enz.
Groeten,
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2008 21:53 #1213122
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spuiten
Misschien is het een optie om iemand met een tuinslang te laten spuiten en zelf binnen te kijken of je het binnen kunt zien lopen. Dan kun je denk ik vrij precies bepalen waar het langs komt. Succes !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 06:54 #1213156
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ton,
zijn de rubbertjes
Ton,
zijn de rubbertjes van je hemelwaterafvoer onder de motorkap open, anders kan het via de ventilatie wel eens binnenkomen, deze zitten onder de motorkap tussen het binnenspatbord en de ventilatiebak.
Groeten, Co
zijn de rubbertjes van je hemelwaterafvoer onder de motorkap open, anders kan het via de ventilatie wel eens binnenkomen, deze zitten onder de motorkap tussen het binnenspatbord en de ventilatiebak.
Groeten, Co
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 19:03 #1213203
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ik ben er nu achter waar
Ik ben er nu achter waar het naar binnen komt: via de doorvoering van de trekkabel om de motorkap te ontgrendelen. Ik had net binnen de vloer drooggemaakt en zet de motorkap open om de paravan er af te halen en er ontstond onmiddellijk weer een plasje, al het water dat op de motorkap lag liep van de paravan af en in die hoek min of meer langs het schutbord en kwam daar de doorvoerrubbers van de draadboom en de trekkabel tegen.
Volgens mij is de bovenste van de draadboom dicht maar de doorvoering van de trekkabel lekt zeker.
Een wat lastige plek om bij te komen als je grote handen hebt, ik ga het eerst maar eens goed schoonmaken.
Ton.
Het vervolg:
Het gat in het schutbord voor de doorvoering van de motorkapkabel is gaan roesten. Deze roest heeft er voor gezorgd dat er regenwater via die plek naar binnen kon lopen.
De roest is niet zodanig dat het hele doorvoerrubber er nu in verdwijnt, ik heb het aan de motorkant zoveel als mogelijk weggekrabt en aan de binnenkant kon ik met mijn vingers net ver genoeg komen om ook wat losse roest weg te halen.
Daarna heb ik met een spuitbus tectyl, dat bruinkleurige, amber noemt de fabrikant het, de hele boel ingespoten.
Dat spul kruipt in naden is mijn ervaring en als het enigszins is uitgehard wil ik proberen er zeker aan de bovenzijde een lik kit op te smeren, maar je komt er erg beroerd bij.
Ik denk dat dit zeker een aandachtpunt is voor iedereen die met lekkage aan de linkerkant te maken krijgt en misschien wel voor meerderen om er preventief iets aan te doen!
Ton.
Volgens mij is de bovenste van de draadboom dicht maar de doorvoering van de trekkabel lekt zeker.
Een wat lastige plek om bij te komen als je grote handen hebt, ik ga het eerst maar eens goed schoonmaken.
Ton.
Het vervolg:
Het gat in het schutbord voor de doorvoering van de motorkapkabel is gaan roesten. Deze roest heeft er voor gezorgd dat er regenwater via die plek naar binnen kon lopen.
De roest is niet zodanig dat het hele doorvoerrubber er nu in verdwijnt, ik heb het aan de motorkant zoveel als mogelijk weggekrabt en aan de binnenkant kon ik met mijn vingers net ver genoeg komen om ook wat losse roest weg te halen.
Daarna heb ik met een spuitbus tectyl, dat bruinkleurige, amber noemt de fabrikant het, de hele boel ingespoten.
Dat spul kruipt in naden is mijn ervaring en als het enigszins is uitgehard wil ik proberen er zeker aan de bovenzijde een lik kit op te smeren, maar je komt er erg beroerd bij.
Ik denk dat dit zeker een aandachtpunt is voor iedereen die met lekkage aan de linkerkant te maken krijgt en misschien wel voor meerderen om er preventief iets aan te doen!
Ton.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2008 20:11 #1214329
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Dat is een bekende
Heb dit topic helemaal over het hoofd gezien, anders had je <a href="/node/9555?page=4" target="_blank">hier</a> een mogelijke oplossing gevonden.
Moderators: Jerry Stam