960 pimpen of niet???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben in het bezeit van een hele fijne 960 3.0 24v.
Ik zou er graag veel dikkere banden opzetten, maar dan moet ik de wielkasten vergroten.....

weet ook iemand wat ik kan doen om mijn blok meer pk's te laten geven??

Graag een reactie!!

Groet, reno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou niet heel veel gaan doen om gigantisch banden er op te zetten... je kunt op de 960 toch 850 velgen zetten of niet (?).easy960 schreef : Ik zou er graag veel dikkere banden opzetten, maar dan moet ik de wielkasten vergroten.....
weet ook iemand wat ik kan doen om mijn blok meer pk's te laten geven??
Dan kun je 17'' of zelfs 18'' volvo velgen nemen die passen. Als dat kan lijkt me dat een betere zet.
Motor? Betere uitlaat kan altijd, en chippen kan ook nog.
Zijn nog wel andere zaken die je zou kunnen doen, maar dit zou al moeten helpen.
Welke motorcode heb je nu? Ivm de nokkenassen die er in zitten.
groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-

Dank voor je reactie, maar ik wilde er geen banden van 17 of 18 inch opzetten. Mijn vrouw heeft 18 inch op haar 850 zitten en die gaan te snel naar de haaien (stoepranden e.d.)

Eigenlijk wilde ik op de standaard 15 inch velgen die er nu op liggen (is heiligschennis, ik weet het) terreinbanden leggen om een "dikker"uiterlijk te krijgen.
Maar dan moet ik denk ik zowieso toch gaan ophogen denk ik......
Er ligt nu (op originele velgen) 225 r65 15 op, maar achter is de ruimte eigenlijk al op in de wielkast.......

Weet jij raad??

Groet, Reno
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Tenzij ze de wet in de tussentijd aangepast hebben, mag een band/velg 3 cm buiten de wielkast uitsteken.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inmiddels via aan PB van de topicstarter vernomen dat hij met dikker gewoon dikker bedoelt, als in grotere omtrek en/of "meer zwart" om de velg (mijn woorden, niet de zijne). Dit valt te bereiken met hogere banden (hoger percentage, het tweede getal in de maat, 65% van de breedte van 195 bij bijvoorbeeld bandemaat 195/65) en/of kleinere velgen (15" ??). Houd er wel rekening mee dat het erg zweverig/slap gaat aanvoelen met hogere banden. Zou zelf denk ik niet hoger gaan dan 70.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weinig ruimte in je achterste wielkast kan trouwens ook komen door versleten nivomats.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het mag helemaal niet uitsteken en daarbij mag de spoorbreedte niet meer aangepast woren dan 2% boven fabrieksopgave. Dit geld voor de band met velg, dus met ballonbanden, zit je daar al eerder aan.Mathy schreef : Tenzij ze de wet in de tussentijd aangepast hebben, mag een band/velg 3 cm buiten de wielkast uitsteken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hierbij mijn reactie: Mooie brede banden ok, maar je moet er - naar mijn bescheiden mening - niet aan gaan zitten uitkloppen enzo. De auto klopt zoals die is. Ik respecteer ieders smaak, maar ik wil wel gezegd hebben dat je er niet teveel aan zou moeten willen veranderen. Meer pk's? ok, dat is mooi en zie je niet, daar kan ik mee leven. Gelukkig kan ik mijn idee niet aan je opdringen, vrij land enzo... Maar goed, je vroeg om reacties; de mijne heb je nu ook. Bovenal wens ik je heel veel plezier met je auto, wat je er ook mee doet, dat is toch het allerbelangrijkste. Groetz!easy960 schreef : Hallo allemaal! Ik ben in het bezeit van een hele fijne 960 3.0 24v. Ik zou er graag veel dikkere banden opzetten, maar dan moet ik de wielkasten vergroten..... weet ook iemand wat ik kan doen om mijn blok meer pk's te laten geven?? Graag een reactie!!Groet, reno