Schokbrekers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:45 #1069833
door V700 register
Schokbrekers is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik zal mezelf even voorstellen: ik ben Richard en heb sinds kort een S90 limited.
Ik ben al jaren verliefd op deze auto en nu is het er dan eindelijk van gekomen om er een aan te schaffen.
Het is een hele goede S90, hij is afgelopen week binnenste buiten gekeerd en echt alles is nageken.
Hij heeft echter 2 probleempjes, 4 super slappe schokbrekers het lijkt wel een amerikaanse slee haha.
En er zit een knakje in het stuur, dit schijnt aan het stuurhuis te liggen en heb begrepen dat je daar niks aan kunt doen
behalve vervangen. Er werd mij wel verteld dat ze hier heel oud mee kunnen worden.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met het vernieuwen van de schokbrekers en welk type ik zou moeten nemen.
Het is ook de bedoeling dat ik volgend jaar met de S90 en mijn caravan lekker naar spanje gaat touren.
Ik wil dus achter verzwaarde schokbrekers toepassen maar die kan ik niet vinden.
Ik heb al flink zitten struinen op het internet maar ik kom er niet uit.
Alle hulp is dus welkom..
Alvast bedankt.
Groeten Richad
Ik zal mezelf even voorstellen: ik ben Richard en heb sinds kort een S90 limited.
Ik ben al jaren verliefd op deze auto en nu is het er dan eindelijk van gekomen om er een aan te schaffen.
Het is een hele goede S90, hij is afgelopen week binnenste buiten gekeerd en echt alles is nageken.
Hij heeft echter 2 probleempjes, 4 super slappe schokbrekers het lijkt wel een amerikaanse slee haha.
En er zit een knakje in het stuur, dit schijnt aan het stuurhuis te liggen en heb begrepen dat je daar niks aan kunt doen
behalve vervangen. Er werd mij wel verteld dat ze hier heel oud mee kunnen worden.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met het vernieuwen van de schokbrekers en welk type ik zou moeten nemen.
Het is ook de bedoeling dat ik volgend jaar met de S90 en mijn caravan lekker naar spanje gaat touren.
Ik wil dus achter verzwaarde schokbrekers toepassen maar die kan ik niet vinden.
Ik heb al flink zitten struinen op het internet maar ik kom er niet uit.
Alle hulp is dus welkom..
Alvast bedankt.
Groeten Richad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:55 #1212129
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niveaumats
Hallo Richard,
Misschien heb je wat aan dit draadje:
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/21325
Groet,
Rob K.
Misschien heb je wat aan dit draadje:
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/21325
Groet,
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 21:56 #1212130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Buiten het fiet dat je een
Buiten het fiet dat je een caravan achter de auto wilt hangen, wat zijn verder je ''eisen'' aan het weggedrag?
Sportief, normaal etc.?
Groet,
Philip
Sportief, normaal etc.?
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 22:02 #1212133
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weggedrag
Je hebt een comfortabele Volvo gekocht, wellicht is het weggedrag gewoon zoals het hoort. Wellicht maken nieuwe veren en dempers wat verschil, en zoals gezegd zou je nivomats kunnen proberen. Erg comfortabel, maar niet deinerig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2008 16:20 #1212268
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knakkertjes
Beste Richard,
Hartelijk gefeliciteerd met de aanschaf van jouw S90, hij is vast erg mooi (foto?) Een S90 zou ik ook wel willen hebben......
Zelf heb ik ook wel eens een knakje in het stuur van mijn 940 gehad, we hebben toen WD40 op dat kniegewrichtje (zichtbaar in de motorruimte) gespoten en het knakkertje was voor altijd verdwenen.....geen idee of dat bij de S90 ook kan.
Onlangs heb ik onder mijn andere 940 sedan steviger veren gezet teneinde het weggedrag te verbeteren. Op de nieuwe veren zat een label van 965 estate, ze waren korter maar de spiraal was van dikker draad dan de oude en ze waren veel moeilijker in te drukken. Dit heeft mij een enorme verbetering van het weggedrag opgeleverd (er zit een LPG tank van 85 liter achterin maar geen centje pijn meer).
Hartelijk gefeliciteerd met de aanschaf van jouw S90, hij is vast erg mooi (foto?) Een S90 zou ik ook wel willen hebben......
Zelf heb ik ook wel eens een knakje in het stuur van mijn 940 gehad, we hebben toen WD40 op dat kniegewrichtje (zichtbaar in de motorruimte) gespoten en het knakkertje was voor altijd verdwenen.....geen idee of dat bij de S90 ook kan.
Onlangs heb ik onder mijn andere 940 sedan steviger veren gezet teneinde het weggedrag te verbeteren. Op de nieuwe veren zat een label van 965 estate, ze waren korter maar de spiraal was van dikker draad dan de oude en ze waren veel moeilijker in te drukken. Dit heeft mij een enorme verbetering van het weggedrag opgeleverd (er zit een LPG tank van 85 liter achterin maar geen centje pijn meer).
Moderators: Jerry Stam