960: lampje koelwaterniveau brandt ten onrechte

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 21:19 #1069809 door Eric Bakker (GAST)
960: lampje koelwaterniveau brandt ten onrechte is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Vanavond ging er een mij onbekend (rood) lampje branden: het koelwaterniveau is te laag.
Een blik op het tankje leert echter meteen dat het niveau van het koelwater daarin prima is. De temperatuurmeter staat netjes in het midden.Motor uit, weer gestart, nu is het lampje uit. Tien minuten later: lampje weer aan. Ook valt mij op dat het lampje niet fel brandt, maar een beetje gedimd. 
Kennelijk is er iets anders fout, het meest voor de hand liggende lijkt mij de sensor die het niveau moet doorgeven. Waar zit die?
Iemand verder suggesties? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 21:28 #1211990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Zwak branden lijkt mi op een massaprobleem. Als de massa en stekkers/kabels goed zijn brandt het lampje of niet (niveau OK) of gewoon fel (niveau niet OK). Geeft het lampje alleen niveau aan of ook temperatuur ? Denk alleen het eerste, je hebt natuurlijk ook een meter.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 22:03 #1211993 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic opnemer
De opnemer zit onder in het tankje geschoven. Wellicht kun je dat even controleren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 10:22 #1212061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vlotter
Eric,
Er zit in het tankje een vlotter,daar kun je niet bij. Zelf heb ik afgelopen week mijn radiateur vervangen en toen gelijk het tankje geheel gedemonteerd.
Thuis het gehele tankje gespoeld,en er kwam drek mee. Dus of het vlottertje is lek,of er zit drek aan,waardoor het vlottertje niet echt meer drijft,maar in de vloeistof "zweeft'.
Koude vloeistof,meer opwaartse kracht etcetera.
groet Mischa

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 10:46 #1212065 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Update
Dank voor de reacties.
Ik heb eerst eens wat 'gerommeld' aan de bedrading/kableschoen onder het tankje, beetje duwen en trekken en zo.
Vervolgens gisteren van Alkmaar naar Breda gereden, lampje bleef uit. Bij de terugreis echter ging halverwege het lampje weer aan, maar aanvankelijk heel zwakjes.
Tankje verwijderen om bij de vlotter te komen is wat lastiger, hoe kan je het beste het niveau voldoende verlagen? 

Moderators: Jerry Stam