cruise control vacuumklep

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2008 14:21 #1069773 door V700 register
cruise control vacuumklep is gemaakt door V700 register
Beste leden,
Heeft een automaat een vacuumklep voor de CC bij het rempedaal? Ok alleen het remlichtknopje dat de cc uit kan zetten?
Mijn cc reageert laat en zeker niet na remmen en dan resume ook het set knopje werkt niet. Dus gas geven tot de 130 en dan blijft hij netjes hangen op de 120.
groeten Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2008 14:48 #1211803 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Yup
Elke cruise control setup heeft een schakelaar bij het rempedaal. (of zou die moeten hebben indien deze toch ontbreekt)

Het traag reageren wordt meestal veroorzaakt door ene vacuum pomp welke oveerleden is of een vacuum lek ergens. (balgje en koppelstukken al getest?)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2008 15:55 #1211807 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Huh?
Als ik je beschrijving zo lees, reageert hij heel slecht. Op welke manier krijg je 'm op de cruise control als je Set-knop niets doet? Of reageert hij wel, maar heel langzaam?
In het laatste geval, kijk eens naar de afstelling van de kabel aan de gasrol, en inderdaad naar proeuze balgjes, slangetjes etc. Of vernieuw gewoon alle rubber delen, dat is ook niet zo prijzig... (tip: er zitten ook vacuum-slangetjes bij de pedalen!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2008 16:29 #1211811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rubber
Heren,
Dank voor juliie antwoorden.
De setknop werkt wel, maar niet om 1.6km te verhogen.
Het lijkt mij het beste om inderdaad al het ruber te vervangen. Dat kost niet zo veel, maar een nieuw balgje kan dacht ik wel wat kosten?
De kabel heb ik al strakker gezet. Hoe te testen heb ik gelezen, maar niet helemaal begrepen. Dus ik denk een foto te plaatsen over oe het er bij mijn auto uitziet en dan wat advies te vragen.
groeten Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2008 22:10 #1211833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
 Beste leden,
Jawel er zat een lek op het T stuk achter de balg. Even met tape dichtgeplakt en de cc werkt beter dan sinds ik de auto heb.
groeten Ad

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2008 18:05 #1211892 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Kan kloppen

Kompagne schreef : De setknop werkt wel, maar niet om 1.6km te verhogen.

Al ken ik deze functie van de set knop niet. Wel de functie van het accelereren tot je 'm los laat en die snelheid vast houden. Probeer dat eens.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 13:49 #1211953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic balgje
balgje kost bij de dealer ongeveer 4 tientjes, vraag voor de zekerheid even na bij bestellen. Terugzakken bij instellen en erg traag versnellen (hoort gewoon te kunnen mbv set knopje) duidt inderdaad op lek ergens. Had dit zelf ook, bij mij bleek het vacuumklepje zelf lek te zijn. Te testen door het zuigertje (wat tegen het pedaal rust) helemaal in te drukken en aan het slangetje naar het klepje te zuigen. Kun je lucht aanzuigen (wel hard zuigen !) dan issie lek. Kost iets van rond de 15 euri bij de dealer.

Moderators: Jerry Stam