simons
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn er mensen met een Simons of Ferrita onder een niet turbo?
Dus onder bv een b230fb?
Klinkt dit mooi of niet mooi en wat merk je verder?
Groeten Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Verder kan ik je er niks van zeggen, ik heb eeb Ferrita onder een turbo...........
Origineel Volvo zou ik zeggen, heb ik bij vorige Volvo's de beste ervaringen mee, maar dan wel gekocht in Sweden of de paralel onderdelen markt (Wytze!) Bij den dealer, liever niet.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/search/node/Simons
maar wellicht had je het al gezien.
PS denk ook eens aan custom made.is vaak super en kost net zoveel .
www.paulkuppens-usaparts.nl/nederlands/nederlands.htm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor ongeveer €200,= kun je een originele bemachtigen.
'De Simons is inderdaad staal maar veel dunner en dus lichter dan origineel,maakt natuurlijk een ander soort geluid,vermogenswinst is behoorlijk overdreven trouwens.
De originele gaat in ieder geval langer mee.
Ik heb onlangs weer een aantal originele Turbo-uitlaten besteld voor verzending naar het buitenland.
1 daarvan is nu onderweg naar Estland,daar blijkt dezelfde uitlaat bij de dealer,houdt je vast!
€750,= te kosten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat geldt dan waarschijnlijk voor de 'Alu'vilvi745turbo schreef : Liever het origineel.
Voor ongeveer €200,= kun je een originele bemachtigen.
'De Simons is inderdaad staal maar veel dunner en dus lichter dan origineel,maakt natuurlijk een ander soort geluid,vermogenswinst is behoorlijk overdreven trouwens.
De originele gaat in ieder geval langer mee.
Want die andere Simons is toch echt een stuk dikker en zwaarder en beter afgewerkt dan een standaard uitlaat.
Bovendien is de pasvorm top, en zijn de beugels een stuk beter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De ferrita is perfect wbt afwerking.
Maar er zijn er weinig hier met een simons of ferrita onder een na motor dus........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rolls Roys ?Jeroen schreef : www.paulkuppens-usaparts.nl/nederlands/nederlands.htm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Och, 't is niet USA hè, zullen we 't Paul vergeven?Volvo960_1993 schreef :
Rolls Roys ?Jeroen schreef : www.paulkuppens-usaparts.nl/nederlands/nederlands.htm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb hem btw een mailtje gestuurd, weet niet of hij dat belangrijk genoeg vindt...
- V700 register
- Nieuw lid
-
-passing erg goed na het aanpassen vaneen beugeltje (stukje er tussenin gelast, 3 cm langer gemaakt)
-vermogenswinst zeer goed merkbaar (B230FK met boostcontroller). motor werd ook stuk minder heet.
-heeft een resonantie bij een bepaalde snelheid, maar dat moet wel op een of andere manier op te lossen zijn.
-mooi geluid, maar achterin op hogere snelheden kan het hinderlijk worden (voor sommige mensen).
Niet mijn auto, maar heb wel het laswerk gedaan om de kat er tussen te zetten (3") enzo en geholpen met er onder hangen.
systeem kostte 330 euro geloof ik, zonder kat, met 2 dempers. zou zelf kijken om er nog een kleine 3e bij te zetten.
onder mijn 240 komt ook een dergelijk systeem.