Overdrive vertoont kuren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 21:25 #1069652 door V700 register
Overdrive vertoont kuren is gemaakt door V700 register
Volvo 740 GLE 1989 (454000).  Onlangs  is de versnellingsbak met overdrive vervangen (druklager). Wanneer de overdrive wordt ingeschakeld lukt dit soms wel en soms niet. Ook is het zo dat indien de overdrive is ingeschakeld deze spontaan uitvalt zonder dat het lampje uit gaat.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Is het overdrive relais het probleem en of de solenoide? Als de overdrive is ingeschakeld dan kan het toch niet meer de solenoide zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2008 11:24 #1211276 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Relais
Kan inderdaad heel goed het relais zijn. Losmaken, schoonmaken en met contactspray opnieuw insteken. En is de pookschakelaar nog wel goed? Draadjes maken niet af en toe ongewenst contact?
Valt de overdrive er bij een bepaalde snelheid uit? En het inschakelen, luktdat bij lage snelheden niet en bij hogere wel? Dat zouden tekenen zijn van een versleten overdrive.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2008 12:16 #1211280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa
hallo mdr??
Bij mij was dit ooit te wijten aan het slecht contact maken van het massakabeltje tussen het relais en de bak.
Bij mij zat die vast aan een bout waarmee de bak aan de motor wordt gemonteerd. Omdat jullie deze los hebben gehad zou ik die even nakijken. Mijn auto schakelde ook soms wel en soms niet in OD, maar sprong er ook spontaan uit als je bijvoorbeeld door een kuil reed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2008 20:52 #1211394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het probleem is verholpen
Het probleem is verholpen en werd veroorzaakt door .... de massakabel die niet goed vast zat aan de bout waarmee de bakaan de moter wordt gemonteerd!

Moderators: Jerry Stam