3 cylinders

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 20:45 #1069392 door V700 register
3 cylinders is gemaakt door V700 register
Goedenavond,
 Mijn volvo loopt ineens op 3 cylinders. Volvo 740 GLE uit 1987) Vanmorgen bij het wegrijden geen probleem. En ineens op 3. Waar kan dit aan liggen en waar moet ik het in zoeken?
Alvast bedankt Nick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2008 21:59 #1209822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic checkjes
laat de motor draaien, trek (liefst isolerende) handschoenen aan, trek 1 voor 1 de bougiekabels los en zet 'm steeds weer vast, bij die cilinder waar het toerental niet bij inzakt als je de bougiekabel los trekt, die cilinder is het probleemgeval. (want die cilinder deed al niet mee voordat je de bougiekabel lostrok)
stop de motor. draai de bougie van de bewuste cilnder los, bekijk of deze nog heel is ( porselein), of deze wit helder is (te arm mengsel), grijs bruinig is (goeie verbranding)  of vettig(olie) of nat(benzine)
wit helder: verdenk de injector van die cilinder op een defect.
vettig: verdenk de zuigerveren van defect (breuk, verslijt) >> doe een compressietest.
nat: verdenk de bougiekabel van die cilinder of de verdelerkap van een defect. >> bekijken, beoordelen, indien nodig vervangen. als er olie in de verdelerkap zit is er een defect aan een oliekeerring.
grijs/bruinig: zo horen ze er uit te zien bij normaal bedrijf. check het eens bij de andere 3 bougies.

ik zou zelf beginnen met de hele ontstekingsinstallatie eens op te frissen. Wordt nl. vaak verwaarloosd bij auto's met electronische ontsteking.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2008 01:00 #1209843 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Marter
Hallo Nick
Het zou ook zomaar kunnen, dat je bezoek van een marter hebt gehad. Maar dat zie je aan de kabels.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2008 13:36 #1209874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 cylinders
Goedenmiddag,

Dank voor het antwoord.
Het probleem heeft zich denk ik opgelost.
Ik heb een nieuwe verdelerkap en bougies geplaatst. En hij liep weer als vanouds.
Ik heb ook voor de zekerheid een compressie test gedaan en deze kwamen allen uit op 12.
Dus goed lijkt me.
Groeten Nick

Moderators: Jerry Stam