Olie verlies
- K de Vries (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 12:51 #1069343
door K de Vries (GAST)
Olie verlies is gemaakt door K de Vries (GAST)
Een goedenmiddag!
De laatste tijd moet ik vrij veel olie bijvullen. Helaas heb ik het niet bijgehouden, maar ik schat zo een litertje per 2000km. Nu lag er gisterochtend en vanmorgen een heel klein plasje (10druppels?) onder de versnelligsbaksteun. Hier hing voorheen wel eens een druppetje aan, maar dit wordt me wat te gortig.
Moet ik me zorgen gaan maken? De planning is om morgen namelijk naar het zonnige zuiden te vertrekken...
De laatste tijd moet ik vrij veel olie bijvullen. Helaas heb ik het niet bijgehouden, maar ik schat zo een litertje per 2000km. Nu lag er gisterochtend en vanmorgen een heel klein plasje (10druppels?) onder de versnelligsbaksteun. Hier hing voorheen wel eens een druppetje aan, maar dit wordt me wat te gortig.
Moet ik me zorgen gaan maken? De planning is om morgen namelijk naar het zonnige zuiden te vertrekken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 12:58 #1209551
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Termijn
Op deze korte termijn zou ik niets anders doen dan wat extra olie inslaan en goed blijven peilen. Als je meer wilt doen, zul je een andere auto moeten zoeken/huren of later/niet weggaan. Je kunt de boel nog een keer schoonmaken en kijken hoe snel het weer voldruppelt. Heb je de laatste dagen nog lange ritten gemaakt ?
Goed blijven peilen. Als je veel korte ritjes maakt, wordt je olie "aangevuld" met benzine en/of vocht. Je oliepeil lijkt dan hoog maar als je een lange rit maakt dampen benzine en vocht uit de olie waardoor je peil zakt. Het lijkt dan alsof je opeens heel veel olie verbruikt hebt, maar dat valt dus mee.
Goed blijven peilen. Als je veel korte ritjes maakt, wordt je olie "aangevuld" met benzine en/of vocht. Je oliepeil lijkt dan hoog maar als je een lange rit maakt dampen benzine en vocht uit de olie waardoor je peil zakt. Het lijkt dan alsof je opeens heel veel olie verbruikt hebt, maar dat valt dus mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 13:10 #1209554
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TE VEEL OLIE?
Kering er uit !!!
Peil je wel goed ?
Altijd bij koude motor ( of bij warme motor na 5 min.tjs wachten??)

Peil je wel goed ?
Altijd bij koude motor ( of bij warme motor na 5 min.tjs wachten??)

- K de Vries (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 14:21 #1209562
door K de Vries (GAST)
Beantwoord door K de Vries (GAST) in topic Dope?
Peiling steeds hetzelfde. Koude motor, auto (redelijk) vlak. Helaas, zoals wel vaker met die dingen, houd je het niet precies totdat het op gaat vallen. Kan ik trouwens makkelijk 'op straat' controleren waar het precies lekt?
Recent was er een topic voorbij gekomen betreffende een lekkende krukaskeerring ( www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/17735 ) Leak Lock schijnt te helpen. Helpt dit soort doping serieus? Gewoon flesje bij de motorolie gooien dus?
Al met al, moet ik met regelmatig peilen en zonder dat er plassen onder de auto liggen er wel komen? Het wordt niet steeds erger?
Recent was er een topic voorbij gekomen betreffende een lekkende krukaskeerring ( www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/17735 ) Leak Lock schijnt te helpen. Helpt dit soort doping serieus? Gewoon flesje bij de motorolie gooien dus?
Al met al, moet ik met regelmatig peilen en zonder dat er plassen onder de auto liggen er wel komen? Het wordt niet steeds erger?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 15:43 #1209573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ga
Rij even langs Berle
in de van slingelandstraat en vertel dat je morgen op vakantie gaat. Misschien kan je nog even op de brug...
Groet en prettige vakantie!
Groet en prettige vakantie!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 16:50 #1209578
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic versnellingsbaksteun
Hou er op termijn rekening mee dat je je rubberen versnellingsbaksteun moet vervangen. Deze kan namelijk niet zo goed tegen olie, waardoor je versnellingsbak wat naar achteran zal kantelen. De rubberen hardyschijf zal het lichte hoekverschil naar je aandrijfas nog wel even op kunnen vangen, maar de belasting die hierdoor op je prise-as komt lijkt me niet fijn. Let wel, pas bij een verregaande aftakeling van je baksteun hoef je je hier pas zorgen om te gaan maken.
- K de Vries (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 17:20 #1209581
door K de Vries (GAST)
Beantwoord door K de Vries (GAST) in topic Berle!
Goede tip Rudiger! Dankzij de drukte zonder IJ-Tunnel kost het je wel een half uurtje voordat je er bent. Maar morgenochtend kijken we even.
Zelf lijkt het me mee te vallen, maar ik kan dat niet echt op waarde schatten. Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken tot zo ver. Jullie krijgen natuurlijk nog een update!
Zelf lijkt het me mee te vallen, maar ik kan dat niet echt op waarde schatten. Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken tot zo ver. Jullie krijgen natuurlijk nog een update!
- K de Vries (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2008 10:31 #1209637
door K de Vries (GAST)
Beantwoord door K de Vries (GAST) in topic Krukaskeerring
Vanochtend bij Berle even op de brug gestaan. Het is inderdaad de krukaskeering. Met een paar litertjes olie mee en regelmatig controleren moet het wel lukken. Begin september de boel maar eens vervangen.
Een prettige vakantie! (of in ieder geval een prettig weekend!)
P.S.: Prima zaak, <a href=" www.berle.nl/ ">Berle volvo parts!
Een prettige vakantie! (of in ieder geval een prettig weekend!)
P.S.: Prima zaak, <a href=" www.berle.nl/ ">Berle volvo parts!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2008 10:37 #1209638
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevoel
Geeft denk ik wel een fijn gevoel, weten wat het is en er rekening mee kunnen houden. Goede reis en fijne vakantie !
Moderators: Jerry Stam