trillend stuur bij licht indrukken rempedaal
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Hallo
mijn stuur begint meteen te trillen als het rempedaal wordt aangeraakt.
Bij verder stevig intrappen van rempedaal houdt trillen vrijwel op. Remwerking is op zich goed.
Het vervelende trillen wil ik graag oplossen.
remblokken en schijven en allerlei rubbers bij de ophanging voor zijn vernieuwd incl 1 fusee
Wie heeft een idee of ervaring hiermee?
Moet ik het zoeken in de stuurinrichting, schokbrekers?
alvast bedankt
Bas
945 GL 1992
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
als blokken en schijven vervangen zijn, zou je echter denken dat dat wel goed moet zitten (schijven niet krom, klauw gangbaar). is dat recent gedaan ?
/edit
uitlijning ook nog goed ? na vervangen van rubbers etc is het verstandig de boel opnieuw uit te laten lijnen. kost 40-50 euro, maar kan vroegtijdig versleten banden voorkomen, geeft meer comfort en veiligheid. lost jouw trillen misschien ook op.
/end edit
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het zou kunnen dat de schijf niet vlak tegen de naaf ligt. De schijf zit dan scheef en wiebelt dus.
Of heb je een keer wat steviger geremd? Vooral bij goedkope imitatie willen de schijven bij een wat stevigere remactie nog wel eens in een golfbaantje veranderen.
Groetjes
Mathy (die helaas uit ervaring spreekt en nog op zoek is naar een goed alternatief. En een plek om dat alternatief erop te zetten.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : die helaas uit ervaring spreekt en nog op zoek is naar een goed alternatief. En een plek om dat alternatief erop te zetten.
gewoon origineel was toch beter (en bij het normale gebruik gewoon goed) ??
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Da's inderdaad goed. Maar ja, misschien is er nog iets beters. Voor gewoon dagelijks gebruik. Ik wacht eigenlijk op ervaringsberichten van mensen die wat beters (Brembo, met groeven, etc.) gemonteerd hebben.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Gerrit
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De schijven trillen al een tijdje. Na een bezoek aan m'n vaste monteur (die wel eens voor de hobby wat meer doet dan ie vertelt/op de rekening zet) was het wat minder. Maar inmiddels is het weer hopeloos. De rotzooi gaat er dus af. Anders kan ik ze iedere paar maanden weer af laten draaien tot ze te dun zijn. Daar heb ik geen zin in.
Groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als je tenminste <u>zeker </u>weet de de rubber e.d. goed zijn.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt; schijven afdraaien-- nog trillen -- meetklok op de schijf -- "Nul" slinger --(met een dummy ring onder de wielbouten = velg-vervanging) wiellagers stellen & weg was het trillen.
Een warme naaf heeft meer speling als een koude, Gietijzer zet nl niet uit, staal wel!
- André Struis
- Nieuw lid
-
En dat ouwe gietijzer is me niet zo akelige rommel om te bewerken!!!!!!!!!!!!!
Je ziet er nog uit als de knecht van Sinterklaas ook, na afloop.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
ik ga schijven en lagers eens (laten) controleren
groet
bas