verkeerde remschijven??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2008 19:39 #1066284
door V700 register
verkeerde remschijven?? is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Vandaag nieuwwe remschijven geprobeert te monteren. Fluitje van een cent.....maar zij het niet dat de remklauw tegen de buitenkant van de nieuwe Bosch-schijven aanloopt wanneer de boel gemonteerd is. Na enig meetwerk kwam ik er achter dat de hoogte (cq diepte) van de binnenste 'ring' een halve cm minder diep is. Gevolg dus dat de schijf klem loopt tegen de buitenkant van de klauw. (ben ik nog te volgen??)
De winkel waar ik de schijven heb gekocht heeft keurig mijn kenteken in de cumputer getoets en kwam zodoende met de 'juiste' schijven aanzetten.
Kan iemand hier opheldering over geven?
schijven: bosch 0986478 603 811 BD522
auto: 945 ic 2.3 1997
Vandaag nieuwwe remschijven geprobeert te monteren. Fluitje van een cent.....maar zij het niet dat de remklauw tegen de buitenkant van de nieuwe Bosch-schijven aanloopt wanneer de boel gemonteerd is. Na enig meetwerk kwam ik er achter dat de hoogte (cq diepte) van de binnenste 'ring' een halve cm minder diep is. Gevolg dus dat de schijf klem loopt tegen de buitenkant van de klauw. (ben ik nog te volgen??)
De winkel waar ik de schijven heb gekocht heeft keurig mijn kenteken in de cumputer getoets en kwam zodoende met de 'juiste' schijven aanzetten.
Kan iemand hier opheldering over geven?
schijven: bosch 0986478 603 811 BD522
auto: 945 ic 2.3 1997
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2008 19:55 #1207534
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schijven
heb je de oude en nieuw schijven al met elkaar vergeleken ? als je de remschijf als een soepbord bekijkt, is het bord niet diep genoeg zeg maar ?
klauwen zijn nog goed gangbaar ? veel verstand van volvoremmen heb ik niet, maar bij andere merken horen ze een beetje naar binnen en buiten te kunnen bewegen. mogelijk zoeken ze hun plek nog wel. hoe zitten de blokken erin ?
klauwen zijn nog goed gangbaar ? veel verstand van volvoremmen heb ik niet, maar bij andere merken horen ze een beetje naar binnen en buiten te kunnen bewegen. mogelijk zoeken ze hun plek nog wel. hoe zitten de blokken erin ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2008 20:33 #1207536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt . Moest er even over
Klopt . Moest er even over denken, maar inderdaad, het bord is niet diep genoeg. Vergeleken met de oude schijven scheelt het ongeveer een halve cm. De randen van de oude schijf zijn niet afgesleten en kan zodoende het verschil meten. Het gedeelte dat tegen de schijf loopt is het vaste gedeelte van de schijf; het gedeelte dat met de inbusmoeren aan de wielophanging is bevestigd. De binnenkant heeft veel meer ruimte. Even dacht ik nog dat ik de schijf er niet goed had opgedrukt, maar dat was wel het geval; de schijf kon niet verder.
Zijn er verschillende maatvoeringen in de 'diepte' van het bord?
Zijn er verschillende maatvoeringen in de 'diepte' van het bord?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2008 21:24 #1207546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeggen
helaas kan ik het je niet zeggen.

er zijn wel verschillende diameters, ik kan me voorstellen dat de diepte bij verschillende diameters ook anders is. maar als de diameter ook klopt....

had je gekeken of de klauw gangbaar is / remblokken niet verder naar binnen kunnen ?

zou even teruggaan naar de remschijvenboer, misschien zegtie meteen "ohw, dan moet je die hebben"

er zijn wel verschillende diameters, ik kan me voorstellen dat de diepte bij verschillende diameters ook anders is. maar als de diameter ook klopt....

had je gekeken of de klauw gangbaar is / remblokken niet verder naar binnen kunnen ?

zou even teruggaan naar de remschijvenboer, misschien zegtie meteen "ohw, dan moet je die hebben"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2008 22:29 #1207571
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doe ik. Morgenochtend als
Doe ik. Morgenochtend als eerste. Laat wel weten wat de uitkomst is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2008 09:41 #1207615
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn idd een aantal
Er zijn idd een aantal verschillende schijven. Afhankelijk van wel of geen ABS.
Volgens mij moet je deze hebben: 0 986 478 298
Prijs: 160 euro voor een set inclusief
Volgens mij moet je deze hebben: 0 986 478 298
Prijs: 160 euro voor een set inclusief
Moderators: Jerry Stam