cruise control

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 12:33 #1066236 door V700 register
cruise control is gemaakt door V700 register
Beste leden,
Mijn cruise control reageert naar mijn idee steeds trager en loopt terug. Ik moet het knopje bij 105 indrukken wil de cc op 100 blijven hangen. Vervolgens blijft de cc dan wel goed op die snelheid. Maar ook resume b.v. is traag.
Het kabeltje van de cc voor het balgje heb ik al strakker gezet.
Iemand een idee??
groeten Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 13:08 #1207248 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lek?
Misschien zit er ergens in de slangetjes een lekje? Het systeem werkt op een soort vacuum, als er ergens een lekje zit, dan merk je dat denk ik. Hoe test je dat? Dat weet ik niet, maar vast wel iemand anders. Ik weet niet of het systeem altijd een beetje onder druk staat, of alleen als je de cc inschakelt. Als dat laatste het geval is, wordt het misschien moeilijk testen. Eventueel slangetjes vervangen. Let op dat ze niet te lang zijn, want dan heb je ook te weinig druk, en werkt het systeem ook niet helemaal naar behoren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 21:24 #1207357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klepjes
ik had hetzelfde symptoom. terugzakken, met resume traag versnellen en na loslaten weer terugzakken.

bij een sleuteldag hier naar gekeken, toen werd de pomp verdacht. geen pomp op voorraad, dus later eens geruild met de pomp van de 240 van mijn broertje (precies hetzelfde ding). probleem bleef, dus was het niet de pomp. uiteindelijk dmv uitsluiten de storing gevonden: lek pedaalklepje.

mijn werkwijze was als volgt: T-suk bij pomp vervangen door bocht en dus alleen de slang pomp-balgje aansluiten. op zich niet gevaarlijk, je kunt de cruise control ook uitzetten door de schakelaar op het stokje op uit te zetten. wel verstandig een rustig stuk weg op te zoeken, mochten rare dingen gebeuren dan zit je niet meteen in de penarie. bij mij waren pomp-balg goed. toen één pedaalschakelaar aangesloten dmv T-stuk op pomp naar één pedaalschakelaar (heb er twee, 1 voor rem, 1 voor koppeling). het T-suk tussen de pedalen dus verwijderd en vervangen door een bocht. probleem terug, andere pedaalschakelaar aangesloten, geen probleem. oorzaak dus pedaalschakelaar. bij testen moet je de schakelaar en de stekkers wel laten zitten, de CC computer heeft de elektrische signalen wel nodig.

alternatief is pedaalschakelaars uitbouwen, helemaal indrukken en dmv zuigen proberen of je er lucht door kan krijgen. je moet hard zuigen, maar krijg je er dan lucht door, dan issie lek. voordeel van rijdend testen (zoals hierboven omschreven) is dat je wel zeker stelt dat bepaalde componenten goed zijn. 

pedaalschakelaar is voor 12-15 euro nog gewoon bij de dealer te bestellen, nummer kan ik je wel geven, staat ook <a href="/node/16413">hier</a> 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2008 10:06 #1207384 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaat
Hoi,
Dank voor je omschrijving. Ik heb een automaat dus maar 1 pedaalschakelaar neem ik aan. Die haal ik er tussenuit en testen maar. 
groeten Ad
&#160;
&#160;

Moderators: Jerry Stam