Cruise control 740 Turbo

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 12:11 #1066233 door Miquel Engelen (GAST)
Cruise control 740 Turbo is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Hallo mede 'Rollers'

Hans heeft een advertentie gezet waar hij zijn cruise control uit een 740 turbo te koop aanbied. Nu heb ik daar wel interesse in maar weet niet of ik deze zonder meer op mijn 940 GLE (B234F) motor kan plaatsen?
Er is hier vast wel iemand die daar meer van weet, en mij het verlossende antwoord kan geven!

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 13:39 #1207252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CC
Hej Miquel,
Volgens mij heeft de CC zijn eigen computer en maakt hij geen gebruik van de computer die in de auto zit.
Ik zou dan ook denken dat het moet kunnen. Bas heeft er zelf één ingebouwd en kan je vast meer vertellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 13:46 #1207253 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt

gbomer schreef : Hej Miquel,
Volgens mij heeft de CC zijn eigen computer en maakt hij geen gebruik van de computer die in de auto zit.
Ik zou dan ook denken dat het moet kunnen. Bas heeft er zelf één ingebouwd en kan je vast meer vertellen.

Klopt, hij zit niet aan de kabelboom van de auto. Het is een op zichtzelf staand systeem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 14:06 #1207255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

gbomer schreef : Bas heeft er zelf één ingebouwd en kan je vast meer vertellen.

Klopt, de andere vraag was reeds beantwoord. CC heeft een snelheissignaal nodig, prik en massa, de rest past min of meer.
Let op de hendels (met en zonder knik) en let op de beugel die erbij hoort. Hierover is Mathy dacht ik een draadje gestart, met titel, wat er in set met nummer 3101984 zit.
Beugels kosten een euro of 16 dus als dat het enige is, zou ik de set niet laten liggen.
Ohja, in de documentatie db staat de complete inbouwhandleiding.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 18:37 #1207270 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Uitwisselbaarheid ten top...
Alles is uitwisselbaar, tot aan de gasrol en blaasbalk. De 4 pitters hebben geloof ik allemaal dezelfde montage, maar dat weet ik niet zeker.
Hou er bij het verwijderen rekening mee dat de schakelaar bij het koppelingspedaal een later toegevoegd montagepunt heeft... vergeet die niet mee te nemen. (die bij het rempedaal is voorgemonteerd)
Inbouw is verder simpel, geschakelde plus bij de zekeringenkast vandaan halen (als je het netjes wil doen, anders aftappen ergens), richtingaanwijzer handel vervangen, gasrol vervangen en verder gewoon aansluiten. (gasrol aansluiting en richtingaanwijzer is enige vervang actie, rest is bij lpaatsen)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-07-2008 18:57 #1207273 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic En bij een automaat?

jhuijsmans schreef : Hou er bij het verwijderen rekening mee dat de schakelaar bij het koppelingspedaal een later toegevoegd montagepunt heeft... vergeet die niet mee te nemen. (die bij het rempedaal is voorgemonteerd)

weet je ook hoe dat bij een automaat zit? Ik heb al een CC set liggen, die moet er ook nog eens in.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 20:47 #1207276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic twee keer nee

jhuijsmans schreef : Alles is uitwisselbaar, tot aan de gasrol en blaasbalk. De 4 pitters hebben geloof ik allemaal dezelfde montage, maar dat weet ik niet zeker.
Hou er bij het verwijderen rekening mee dat de schakelaar bij het koppelingspedaal een later toegevoegd montagepunt heeft... vergeet die niet mee te nemen. (die bij het rempedaal is voorgemonteerd)>

Neen de gasrol is misschien wel dezelfde, maar de montagebeugel zeker niet. Volvo maakt niet voor niets aparte montagesets per motortype.
Daarnaast zit er uiteraard een remlichtschakelaar bij je rempedaal, maar hier wordt de CC met een aftakking op aangesloten. De aftakking wordt aangesloten op de vacuumswitch die je bij een automaat alleen op de rem hebt en bij een handbak desgewenst ook op de koppeling. Ik zou zeggen, lees de handleiding die ik gescheven heb eens na, kan een hoop ellende besparen.

Als laatste is de bedieningshendel mogelijk anders, want deze is uitgevoerd met en zonder knik.
Nogal belangrijk om vooraf te weten.
Dus, zo uitwisselbaar is het nou ook weer niet.
Een piece of cake wel met de handleiding erbij.....;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 21:02 #1207278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beamen

Baseman schreef :

jhuijsmans schreef : Alles is uitwisselbaar, tot aan de gasrol en blaasbalk. De 4 pitters hebben geloof ik allemaal dezelfde montage, maar dat weet ik niet zeker.
Hou er bij het verwijderen rekening mee dat de schakelaar bij het koppelingspedaal een later toegevoegd montagepunt heeft... vergeet die niet mee te nemen. (die bij het rempedaal is voorgemonteerd)>

Neen de gasrol is misschien wel dezelfde, maar de montagebeugel zeker niet. Volvo maakt niet voor niets aparte montagesets per motortype. Daarnaast zit er uiteraard een remlichtschakelaar bij je rempedaal, maar hier wordt de CC met een aftakking op aangesloten. De aftakking wordt aangesloten op de vacuumswitch die je bij een automaat alleen op de rem hebt en bij een handbak desgewenst ook op de koppeling. Ik zou zeggen, lees de handleiding die ik gescheven heb eens na, kan een hoop ellende besparen. Als laatste is de bedieningshendel mogelijk anders, want deze is uitgevoerd met en zonder knik. Nogal belangrijk om vooraf te weten. Dus, zo uitwisselbaar is het nou ook weer niet. Een piece of cake wel met de handleiding erbij.....;-)

Als je, zoals ik, niet zo héél handig bent, doe je het op je gemak in een uurtje of 4. Best te doen dus!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 22:55 #1207287 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Echt anders
Hallo Volvisti

Baseman schreef : Hierover is Mathy dacht ik een draadje gestart, met titel, wat er in set met nummer 3101984 zit.

Klopt. Op het nummer na. Dat moet 3501 984 zijn. En dankzij Hedwig heb ik ook al een antwoord. Er zitten vijf onderdelen in de set. Twee ervan hebben hetzelfde bestelnummer. Twee schroeven die ook elders gebruikt worden. Van de andere drie nummers heb ik alleen het gasrolkabeltje terug kunnen vinden op m'n microfiches. De gasrol en de beugel helaas niet. Ik moet er wel bij zeggen, dat het ene setje microfiches van later is en het andere van de U.S.A. en Canada, waar ze op dezelfde motor een andere set gebruikt hebben. M.a.w. gasrol en beugel zijn echt anders.
Groetjes
Mathy
PS het draadje staat <a href="/node/17703" target="_blank">hier</a>.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 21:07 #1207351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ter completering

Baseman schreef : Als laatste is de bedieningshendel mogelijk anders, want deze is uitgevoerd met en zonder knik. Nogal belangrijk om vooraf te weten.

want de rechte is voor de 960 en S/V90, alle met knik voor 740, 760 (??) en 940 ? waarbij de rechte + en - functionaliteit (qua snelheid) heeft en de geknikte alleen - ?  deze zijn hierom dus niet uitwisselbaar, stokje en computer zijn anders.

Moderators: Jerry Stam