Muizen in luchtfilterhuis
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik haalde gister mijn luchtfilter er even uit ter kontrole en zag dat een gedeelte van het schuimrubber wat onder het luchtfilter zit , was opgevreten door muizen.
Heb een nieuwe besteld, die was niet in voorraad en heb de oude er maar tijdelijk weer teruggezet i.v.m. de levertijd van een week. Volgens de dealer kan het geen last, maar ik wil er een nieuw stuk schuimrubber in hebben.
Volgens mij rij ik trouwens al ruim een jaar zo, want toen zijn er ook een keer muizen in het dashboardkastje geweest.
Iemand die dit ook al eens heeft gehad??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik zag dat ik een schrijffout had gemaakt. Het woordje ondaan moet natuurlijk ontdaan zijn! Dat luchtfilter toch.wp001 schreef : Menig luchtfilter is dan ook al ondaan van dit spul. Het spul zou er zitten om inlaatgeluiden wat te dempen maar bij meting was er voor en na de verwijdering geen decibel verschil. Sommigen hoorden een wat "ander" geluid maar een oor verschilt nu eenmaal!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja die oren toch Timen, van gezoem naar geratel of gesis of gebrom hoeft in principe niet meer decibels te geven maar kan wel meer ergernis veroorzaken.wp001 schreef : Menig luchtfilter is dan ook al ontdaan van dit spul. Het spul zou er zitten om inlaatgeluiden wat te dempen maar bij meting was er voor en na de verwijdering geen decibel verschil. Sommigen hoorden een wat "ander" geluid maar een oor verschilt nu eenmaal!
Groeten van Rudiger die bij elk nieuw geluidje in zijn auto meteen een paniekaanval krijgt en op onderzoekuitgaat...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het schuimrubber was verder nog gaaf, het waren toch echt de muizentanden en niet de tanden van de tijd;-) ( 1993 - 285.000 km )
Mijn auto heeft ook en kat , maar die lag te slapen zeker
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een turbo auto is er wel degelijk een hoorbaar effect van het verwijderen van het schuim. Waar ik eerst de CBV nooit hoorde bij gaslos, hoor ik 'm nu duidelijk (ook in de auto): PSSSSiewhhh
als je toch wat geluiddemping wil: koop een lap vilt, knip deze in passende stukken en plak deze stukken met contactlijm tegen de binnenwanden van de luchtfilterkast.
werkt prima.